Učitelj

444 учитељ

још нешто. Кад ученици раде без гуме, мање је нереда, · наставнику је лакше да држи ред. А ево зашто. Гума је мала стварчица и час може да се изгуби, те с тога без ње могу на часу цртања остати више ученика. И сад кад који од тих ученика, који немају гуму, што погреши, тражи гуму од друга до себе, а ако му је овај неда, он зивка и тражи од другог који је даљи. Кад њих неколико тако стану један другог зивкати па и гурати и мувати, да би се онај одазвао неред је већ готов. Тим зивкањем, гуркањем и мувањем често постану и тужбе, које још већу ларму, на рачун самог рада и школског времена, начине. Међутим, кад ученици раде без гуме, нити ко кога зове, нити гура — влада највећи ред.

Из свега до сада реченога види се, да код рада с гумом:

1. Ученици мање пазе, зато се дешавају чешће погрешке, а што је погрешно мора се брисати. |

2. Ученици се мање вежбају у тачности, а и око и рука мање се вежбају.

3. Гумом ученици само прљају цртеж, често га и нодеру, јер не умеју да рукују гумом.

4 Гума ученике чини нипажљивим.

5, Гумом ученици прикривају своје погрешке, а ово васпитно штетно утиче, |

6. Ствара се неред; управо неред је неизбежан.

Без гуме:

1. Ученици више пазе, зато је мање погрешака, те се мање и брише.

2. Ученици се више вежбају у тачности, а и око и рука се више вежбају.

3. Цртеж је чист.

4. Ученици су пажљивији у раду.

5. Радећи без гуме, ученици се навикавају на признавање својих погрешака, што је за васпитање од велике користи,

· 6. Влада највећи ред и тишина.

А из овога изводимо закључак: ђацима у основној школи а нарочито у млађим (1и П) разредима, не треба дозволити да сами рукују гумом; наставник треба да има гуму и кад који ученик што погреши да му сам наставник избрише оно што је погрешно. Ако се ђацима старијих (Ши ЛУ) разреда дозволи употреба гуме, треба у почетку настојавати да ђаци