Učitelj

Књижевни преглед 441

гично захтева. Проповедати учитељима да је њихов проницљиви дух у стању да замени науку да чини лвлишним систематско посматрање и научну студију дечијег друштвеног живота, значи одобравати и потпомагати шарлатанство, Колико се сећамо баш Џемс на једном месту ванредно лепе истиче, да човек увек више пише за своје противнике но за своје присталице, и да се баш од њих може много чему научити. Г. Вујић би се морао много више позабавити проблемима и резултатима данашње педагошке психологије, ако хоће да их побија. Простим игнорисањем се ни једна наука и теорија неће моћи сузбити. То важи ва педагошку психологију, а то важи само у много јачој мери, и кад је реч о пропаганди ва нови хуманизам и борби против рационализма. Ог. Бранислав Крстић.

НЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

„Педагошки Савременик“ У последње време код нас се опажа све веће интересовање за социјалне и просветне проблеме, од чијих решења зависи културни напредак нашег 840сталог народа.

Тако, поред племенитога и значајнога Видовићевог покрета у Сарајеву, који преко одличнога часописа: „Узгајашељ“ и листа „Нови Човек“ с успехом ради већ пет година, на интелектуалном и моралном подизању нашег друштва, недавно је почео да излази, у Београду, још један добар недељни лист: „Педагошки Савременик“.

Директор овог новог листа је наш уважени педагошки радник г. Ог, Павле Чубровић, доцент универзитета.

= _ До сада су изашла два броја: „Педагошког Савременика.“ Судећи по одабраној и важној садржини његових разноврсних чланака, у којима се на објективан и стручњачки начин расправљају разна педагошка и просветна питања, која су у тесној вези са савременим практичним животом, лист се врло добро уређује.

„Педагошки Савременик“ је ставио себи у задатак: да критикује несталност наше просветне политике, да расправља разна питања из области науке и народног обравовања, и да,