Učitelj, Apr 01, 1926, page 37

Књижевни преглед 567

Наставни поступак изложен на страни 9—15 одаје изврсног практичара. (Г. Биценка је био учитељ основне школе), "и довољан је да потпуно упути наставника у обраду цртања по изложеним захтевима. Уз то је јак доказ, да обрада цр-тања није нимало „лака“ и да захтева велики напор од стра„не наставника, често пута већи него код других предмета:

Најинтересантнија је страница, која говори о илустра-. "тивном цртању. Ово цртање, којим се деца баве још у предшколско доба, у школи је потпуно занемарено. Оно је међу"тим највећа радост ва децу, и даје снажног полета њиховој „фантазији. И г. Биценко захтева да се све, што се у школи учи, одмах илуструје: песме, приче, бајке, чланци из читанке. "При томе обратити првенствено пажњу садржини, а тек на „другом месту форми:')

На страни 19. описан је материјал за цртање, који се на «почетку састоји из обичне сиве хартије за паковање, оловке бр. 2 и писаљке у боји. На доњим странама су изложена „најнужнија теоријска знања тако јасно, да су довољна и оном "који никад ништа није нацртао. На крају је распоред рада ва целу годину, и на четири табеле близу сто угледа за цр-тање (не за прецртавање).

Цела књижица је пак нешто већа од овога приказа -40 страница осмине. По величини је скупа 10 дин. — јер ју је писац могао издати тек у малом броју примерака (3000). „Али по садржини није. Желети је стога да је сви наставници

„набаве и њом се у раду користе. Препоручена је и од стране :Министарства Просвете (са ОНБр. 33650). Стеван Рељић.

Б) СТРАНИМ "Француски „COMMENT DMIAGNOSTIQUER LES APTITUDES CHEZ LES ЕСОЦЕВ5. par le Dr Ed. Claparede. Flamarion, ćditeur, Paris — 1924. Писац ове књиге: „Како одређивати природне способ"ности код ученика“ — Ог Клапаред, давно је већ познат

') Ја имам малу збирку дечјих цртања, израђених самостално, и већина “од њих представљају извесне догађаје, а тек мали део засебне предмете. Ово сведочи природну наклоност деце према представљању догађаја. i | ; 3*