Učitelj

Књижевни преглед 567

Наставни поступак изложен на страни 9—15 одаје изврсног практичара. (Г. Биценка је био учитељ основне школе), "и довољан је да потпуно упути наставника у обраду цртања по изложеним захтевима. Уз то је јак доказ, да обрада цр-тања није нимало „лака“ и да захтева велики напор од стра„не наставника, често пута већи него код других предмета:

Најинтересантнија је страница, која говори о илустра-. "тивном цртању. Ово цртање, којим се деца баве још у предшколско доба, у школи је потпуно занемарено. Оно је међу"тим највећа радост ва децу, и даје снажног полета њиховој „фантазији. И г. Биценко захтева да се све, што се у школи учи, одмах илуструје: песме, приче, бајке, чланци из читанке. "При томе обратити првенствено пажњу садржини, а тек на „другом месту форми:')

На страни 19. описан је материјал за цртање, који се на «почетку састоји из обичне сиве хартије за паковање, оловке бр. 2 и писаљке у боји. На доњим странама су изложена „најнужнија теоријска знања тако јасно, да су довољна и оном "који никад ништа није нацртао. На крају је распоред рада ва целу годину, и на четири табеле близу сто угледа за цр-тање (не за прецртавање).

Цела књижица је пак нешто већа од овога приказа -40 страница осмине. По величини је скупа 10 дин. — јер ју је писац могао издати тек у малом броју примерака (3000). „Али по садржини није. Желети је стога да је сви наставници

„набаве и њом се у раду користе. Препоручена је и од стране :Министарства Просвете (са ОНБр. 33650). Стеван Рељић.

Б) СТРАНИМ "Француски „COMMENT DMIAGNOSTIQUER LES APTITUDES CHEZ LES ЕСОЦЕВ5. par le Dr Ed. Claparede. Flamarion, ćditeur, Paris — 1924. Писац ове књиге: „Како одређивати природне способ"ности код ученика“ — Ог Клапаред, давно је већ познат

') Ја имам малу збирку дечјих цртања, израђених самостално, и већина “од њих представљају извесне догађаје, а тек мали део засебне предмете. Ово сведочи природну наклоност деце према представљању догађаја. i | ; 3*