Učitelj

128: Учитељ

четка историје, идеја, прнципа, факта, који су основани на резултату егзактних истраживања. — У чланку „Задаци Теозофсхог покрета“ — говори о интуицији Божанској ка науци, која ће бити темељ универзалне религије. — После нозих религија јавља се и нова цивилизација. Универзалне религије створиће и нову цивилицацију, чији ће се политички и социални односи оснивати на принципима правде и љубави. „Оснутак Југослав. Теозоф. Друштва и његов досадашњи рад“, па „Теозофија као филозофија религије и знаност“. „Реалност и нереалност“, као и цела садржина ове ревије изнете је с тенденцијом да пружи и изнесе непознате чињенице и да покаже пут, којим се свако, кога интересује, о њиховој истинитости може убедити.

Из овога листа ће моћи упознати учење Теозофске науке и онај, који не влада страним језицима, и исти покрет боље схватити, разумети и пратити његов напредак.

Теозофија излази 4 пута за сада годишње. Претплата је 36,Д. Власник и издавач: Југослав. Теозофско Друштво, Загреб.

Југослав. Теозофско Друштво уз своју ревију издаје библиотеку, којој је иста сврха да упозна нашу јавност са учењем Теозофским. Досад су изашле:

Теософија и Теозофско друштво, у којем изнаша сврху друштва, као и своје најглавније догме. Та мала књижица укратко даје, или боље објављује начин, којим Теозофија филозофију емоционализмом истока и рационализмом запада...

Друга књижица је „До ногу учитељевих“ Ј. Кришнамурти. Дело је тим интересантније, кад се зна, да га је написао Хиндус Кришнамурти, кад је имао 12 година. То су идеје пуне филозофије и ерудиције, које нас задивљују својом дубљином, то је поезија велике душе, пуне дидактично моралних упута, то је као знак харфе, који зазвучи и остави дуги одјек у души, — то је химна Њему, Учитељу — и поука свету како да му служи. —

По мојем мишљењу ова би се књижица требала раширити међу нашу младеж виших гимназија, без обзира на Теозофију, или по коју претераност у њој, ове узвишене идеје би морале успешно деловати на млада срца, и разбудите у младим срцима идеализам, који данас тако рано гасне, губи се, нестаје. — И. Р.