Učitelj

Нови покрети у васпитању и настави 497

столећа њих терају из Француске. Философи су сад победи"оци и јавно мњење се усхићује Русом. Емило је у, моди и чине се припреме, да се у васпитању народних маса примене

либералне педагошке методе. С француског Момчило Милетић, слушалац В. П. Школе

— Свршиће се —

НОВИ ПОКРЕТИ У ВАСПИТАЊУ И НАСТАВИ.

Доц. Д-р Вацслав Прихода.

Улппе|-ски систем наставе.

~. Овртетак —

3. Главни принципи М!ппе!-ског система. _

Главни принципи Утпеј-ског система јесу у главном принципи индивуалне наставе уопште. Уазћђитпе, као и остали непријатељи колективне наставе, проналази у староме систему битне мане. Велико зло старе школе јесте „падање“ ученика и понављање разреда. Закон о обавезном школовању прописује обично колико година ученик мора учити школу, али не одређује, колико разреда мора свршити. Због тога велики број деце и не доспе до осмог разреда. Нижи разреди су препуњени, јер је у њима велики број деце, која понављају. При колективној настави слабија деца се јако напрежу и због тога брзо губе интересе за учење, јер увиђају, да не могу да иду упоредо са разредом. Ученици, који су изнад просечне обдарености, при колективној настави такође немају интерес и пате од досаде, јер је за њих мало градива. И због тога, што ограничени и даровити ученици не прате интересом колективну наставу, настају и јављају се за учитеља тешки диспиплински проблеми.

Колективна, разредна настава не узима у обзир варирања међу ученицима. Друштво захтева с правом, да сваки

ученик стекне одређену количину извесних знања и вештина. Учитељ - 2