Učitelj

534 Учитељ

3.) У завршном разреду основних школа и одговарајућим разредима средњих и виших школа треба уметнути грађанску науку као засебан наставни предмет са 2 часа не. дељно. Исто то треба учинити у продужним и стручним школама. Наставно градиво: основне чињенице и мисли устава економије, државне управе с обзиром на права и дужности грађана. Иностранство треба узимати за упоређење.

4) Од учитељских кандидата свију врста школа, треба ва учитељском испиту тражити доказе грађанске опште 06· разованости.

5.) Специјално наставничко оспособљење за грађанску наставу може се везати са сваком научном наставничком спремом. Желети је, да се попуни наставничка спрема за. историју са спремом за грађанску науку.

6.) Спрема и испит будућих наставника грађанске науке добијаће се код високошколских професора правних наука и националне економије, а за историјске предмете и код професора историје.

7.) Образовање осталих врста учитеља треба целисходно. уредити. |

8.) За учитеље који се већ налазе у служби треба уредити вишенедељне курсеве за грађанску науку, доцније установити и продужне курсеве.

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

А) РЕФЕРАТИ О ДОМАЋИМ КЊИГАМА И ЛИСТОВИМА.

Државне Читанке за осн. школе. — Поглавито с обзиром на чит. ЏИ, Ш и ЈУ р. држ. издања и за У и М р. прив. издања 1926. г. од Љ. М. Протића.

Пре 25 година Стручни Одбор (П. Поповић, Св. Максимовић и М. Милошевић) оценио је као врло добре 4 читанке за Ш р. 3 су саставили 5 професора педагога а једну сеоски учитељ, и све четири ставио је на равну ногу по вредностима, али је за држ. издање препорочио читанке Протића и Стојановића. Тако су „ради система“ примљене биле без стечаја чит. Џ пр. и стечајем чит. ЈУ р. од истих читанчара. Кад су се читанке појавиле, учитељски и педагошки народ,