Učitelj

=

566 D Учитељ

Милица Цветковић.

Потреба новог учитељског образовања

Несумњиво је, да нова школска реформа стоји у најинтимнијој вези са реформом учитељског образовања.

Ми хоћемо нову школу, праву радну школу, засновану на социалним, педагошким и етичким принципима, а при том заборављамо, да су за нову школу потребне и нове учитељске снаге, које ће имати шири и дубљи поглед на живот и рад школске и народне заједнице, нове васпитаче, који ће бити способни, да у пракси спроведу нове педагошке принципе и створе нову школу. Треба имати на уму, да се организација нове школе не изводи ни тако лако ни брзо пре свега услед недостатка нових учитељских снага, а да не говоримо о уобичајеном традинионализму и конзерватизму над. лежних фактора.

Од учитеља се много захтева:

1) Он треба да буде моралан каракшер, да би личност његова имала дубљи утицај на душу ученика.

2) Мора имати педагошког дара; способности, да се спусти на ниво дечјег развитка и погоди тон, који одговара детињем духу мора имати и љубави према деци, без чега се васпитачки посао не може ни замислити. :

3) Треба да буде Hcuxo4o2, због чега му је потребна студија психолошка да би дубље могао завирити у душевни живот детињи и узети у обзир индивидуалност детињу.

4) Дужан је да постане социалан радник, јер искуство показује, да је иначе немогуће радитн у новој школи.

5) Мора располагати богатим педагошким знањем; до максимума развити своју педагошку стваралачку моћ, без чега је немогуће подићи нову школу.

6) Мора, најзад, располагати богашим знањем из свих оних предмеша које пребаје. Наставнички посао у школи, његов сталешки положај и просветни рад ван школе захтевају од њега непрекидно настојавање око усавршавања у стручном послу и око што ширег и општијег образовања.

Из обзира према свима овим захтевима, који се свакако оправдано намећу учитељима и услед недостатака данашњег учитељског образовања истиче се несумњива потреба за јед-