Učitelj

Потреба новог учитељског образовања 567

ном новом формом учитељског образовања, за једним дубљим и ширим образовањем учитеља.

Мора се пак признати да у данашњем учитељском образовању има пуно недостатака. Ти су недостаци у главном ови.

1) Немогућност ширег научнијег образовања за 4 године. Средња школа за четири године не може дати довољног ни потребног научног образовања.

2) Одвећ рано одлучивање (још у 14. и 15. год.) за шежак положај учиштељски, због чега наступају рђаве последице. Учитељ, који се одаје послу без способности и без љубави чини грех како према себи тако и према омладини.

3) Једновременост опшшег и стручног образовања за 4-–5 год. школ. Опште образовање, које се даје у учитељским школама поред стручног, иде само на уштрб стручног образовања, за које је такође потребно више времена.

4) Изолованост учишељске школе од целог просвешног организма U,

5) Одвајање учштељског образоеања за народне школе од учштељског образовања за друге школске и васпишне установе.

Из ових недостатака излазе следећи захтеви за ново учитељско образовање.

1) Одвајање општег образовања од свецијалног, стручног образовања.

2) Почетак стручног образовања у зрелијем добу.

3) Право опредељења оних који студирају При избору овог позива и строго одабирање за овај Позив на основу диспозиција за васпитачки позив.

4) Стручно образовање у научном духу и што веће ограничавање стручно-научног образовања на педагошку теорију и праксу.

5) Ангажовање најбољих шеорешичара и пракшичара за насшавнике учштшеља.

6) јединствена организација образовања свих учитеља за све врсте школа.

· Нова форма учитељског образовања не потиче ни од сталешких интереса, нити од каквог замишљеног идеала, већ

"од самог реалитета народне школе и њене потребе, која се

мора сматрдти као општа национална духовна потреба.