Učitelj

Књижевни преглед 191

и десне стране слике, у два стуба, наштампана је, укратко, наша историја или наша ратовања од 1914. до 1918. године. Слика се простире између два античка стуба, који су спирално увијени нашом тробојком, а на тим завијутцима исписана су сва знатна места из наших последњих ратова. И још кад кажем, да је слика изнета на насликаном ћилиму са нашим живописним националним бојама, онда сам укратко казао све што сам мога о овој лепој нашој најновијој историји у слици и речи.

После овога ја немам довољно речи којима би могао да препоручим ову лепу слику. Ни једна школа, ни једно наше надлештво, па ни једна наша кућа не би требало да буде без ње. Не само као украс, већ и као реликвија или јеванђеље она треба свуда таква да буде. Својом дивном пластиком она ће и нашим ђацима и нашој омладини, послужити као очигледно средство за преглед македонских планина око којих је вођена, толика наша борба на Солунском фронту и преко којих се ушло у Отаџбину ради ослобођења и уједињења. Слика се може набавити код аутора у Сремској Каменици.

Нека ми се не замери што више рекох, јер мислим, да

сам имао зашта. Cr. M. M.

Поуке о грађанским правима и дужностима (помоћна књига за ученике грађанских, виших основних и трговачко-занатских школа). Написао Јов. С. Јовановић.

Ова књига, која је у главном израђена по програму за грађанске школе, и намењена је у првом реду ученицима грађанске школе, а затим ученицима виших основних као и трговачко-занатских школа.

Несумњиво је, да су овакве поуке веома поттебне и корисне нарочито оној деци, која ће за најкраће време ступити већ у јаван живот — и оне свакако могу бити и веома занимљиве, ако се градиво излаже у вези са стварним животом и друштвеним радом. |

Основна тежња савремене школе је да ученике прилагоди оној друштвеној средини, у којој ће доцније живети и делати. - _ Прирдно је онда, да их школа мора упућивати постепено и ла-