Učitelj

Школски рад 20

Школскога рада није рекао основно правило Методике испитивања деце: посматрати дете значи с њиме ништа не радити. _ Без сваке сумње онда се исто тако радило и у другим. Учитељским школама па се и данас ради исто тако. И данас се предавања врше као и раније издељена по методским јединицама. Један ученик предаје једну, други другу, трећи трећу. Везе су више случајне и ненамерне. Да се ту настава врши уз марљиво бележење дечјега успеха или неуспеха; да се заостала деца подвргавају педагошком испитивању; да се то испитивање врши уз суделовање учитељских кандидата; да се ту пред очима њиховим ствара Методика испитивања. | " деце — то се данас не ради. И зато наш учитељски подмладак излази из Учитељске школе без јаснога и утврђенога плана за проучавање деце.

· Не треба се варати. Тако неспреман и незаинтересован учитељски подмладак не може после свршене школе да се ода једноме од најпречих послова, који му омогућавају успех у школскоме раду. Исто тако он није довољно припремљен да може то питање студирати преко књига и часописа. Зато код нас после неколико бројева свога излажења престаје да излази часопис Прилози за психологију детета, јер нема ко: да га чита. Да га је учитељство прихватило он би се одржао. И треба знати, да Учитељство никада неће моћи прихватити часописе и књиге ове врсте, док год у школи не буде обучено основним питањима Методике испитивања деце. Дотле ће и успех наставе бити слабији него што би иначе под истим погодбама био. Ту дужност треба савесно да врше наставници Школскога рада у нашим Учитељским школама. Нико их у тој дужности заменити не може.

· Али није само то што условљава успех основне наставе. Не мање је важан принцип концентрације наставе. Да о њему | кажемо коју реч.

Данашње школско знање издељено је на предмете. Предмети се предају по распореду часова. И например, једнога дана у школи има 5 радних часова што значи предају се деци 5 разних предмета. Нека се узме на ум шта је дечји мозак у доба од 7—11 година живота и наставни предмети у школи, и онда ће се врло добро моћи оценити квалитет знања, што га деца морају на овај начин свакодневно добијати. Је-