Učitelj

Књижевни преглед 69

чио Господин Министар просвете за уџбеник ученицима Ш и ТУ разреда основних и учитељских школа. Ма да је књига препоручена, ипак, Уредништво сматра за своју дужност да обрати пажњу учитељима на то да књигу требају препоручити својим ученицима исто онако као што препоручују уџбенике из осталих предмета, јер само ако ученици буду имали пред очима што чешће нотне знакове они ће се с њима упознати и спријатељити тако, да ће од тога дружења са књигом имати стварне користи, то јест научиће по нотама. певати, што је и крајњи циљ наставе певања у основној школи, а учитељу ће се посао око ове наставе знатно олакшати. Ако још учитељи раде у 1 и П разреду по Упуству за предавање нотног певања у основној школи од истога писца, онда ће успех бити још и већи.

Из ових разлога Уредништво не може довољно да нагласи потребу да сваки ученик Ш и ТУ разреда основне школе набави Певанку исто онако као што набавља и уџбенике из осталих предмета, тим пре што је и наставним програмом предвиђено учење певања у основној школи по нотама.

Весела гимнастика за Ги ПШр. осн. школа и Гимнастика за Ш и ТУ р. од Ф. Тошовића, учитеља и А. Браздила, наставника гимназије. Издање књижарнице Рајковића и Ћуковића у Београду, 1929. г. Цена за Ги Пр. 15 динара, и за Ш и ГМ. разред 15 динара.

Једна давно очекивана књига — упут.и уџбеник за те„лесну и моралну наставу, ових дана угледала је света: Београдска издавачка књижарница Рајковић и Ћуковић издала је књиге: „Весела гимнастика“, за први и други разред и „Гимнастика“ за трећи и четврти разред основних школа Краљевине С. Х. С. од Ф. Тошовића, учитеља у Београду и А. Браздила, наставника гимнастике Ш Београдске гимназије.

И ако је гимнастика због своје велике васпитне и практичне вредности већ давно уведена и у основне школе као дисциплина, ипак нажалост она се код нас ни данас не обрађује како би требало, а у неким местима је посве и занемарена. Узрок томе је несумњиво: немање уџбеника у којем би било сабрано све оно што спада у гимнастику тела и духа а према дечјем узрасту. Ту осетну празнину попуниле су ове две књиге, које су једине у нашој литератури ове врсте и