Učitelj

Комплексна настава П разреда основне школе 125

е) Састављање календара живота сеоске деце лети по месецима и бројевима (записују се типични случајеви).

ж) Читање чланака и стихова, који се односе на лето и летње радове.

Загонетке о њиви, крстинама, сноповима и другим предметима, који се у то доба срећу.

2. Стварање разних Колекцаја.

а) Колекција јарице и озимице, обичних и бољих врста (цело биље, најлепши и најгори клас, зрна). Колекција читавих биљака с кореном у разним моментима њиховога рашћења и разним погодбама сејања. Непријатељи житу: гламњица, ·рђа, пламењача, гундељ, корњача, гусеница и разни црви.

Семење детелине, прстенка, маслачка и других биљака, које се најчешће срећу у шуми и на пољанама. Ископане с кореном двогодишње и многогодишње биљке (папрат, маслачак и друге).

Дивље животиње (веверица, јеж), посматрање њиховога живота; прављење судова за исхрану њихову.

6) Читање прича о дивљим животињама, птицама и биљкама наших шума, лугова и поља. Цртежи, УРА деце, колективни записи о дечјим запажајима.

в) Задаци по стварању и чувању свега овога с инвен-. тарисањем свих објеката набављених за колекције.

Н. Летњи и јесењи радови у селу.

А. Круг сеоских радова с пролећа до јесени у Пву- бали воћњаку, шуми.

Састављање календара тих послова у вези са сејањем, Кан и сазревањем трава, жита, поврћа, воћа и јагода и њиховога збирања. · ·

а) Пролетњи и летњи месеци и број дана У сваком. Утврђивање момената почетка и трајања овога или онога рада (например кошење, жетва, орање угара, заливање башта расађивање краставаца из топле леје у башту).

6) Причање деце о своме учествовању у тим радовима, ступањ и форма тога учествовања. Причање учитеља о примени машина у сеоском газдинству на страни и код насу опитним станицама. |

в) Израчунавање дужине летњега раднога дана на селу, Сабирање, множење и одузимање округлих десетица. Састав-