Učitelj

382 Учитељ

и др. Ајхоф је заједно са својим ђацима припремио збирку наставног градива за познавање права. Исечци из новина, у којима се налажаху згодни примери, употребљавају се за лектиру, пошто се претходно прецртају имена лица, места и улице, у којима се десио неки догађај. Деца сама су припремала књигу са сликама за часове тога предмета и тиме доказала, колико их познавање права интересује. Навешћемо, шта су о успеху тога предмета у наведеној берлинској школи рекли неки педагози и правници. Доктор права, Тир: „Из живога суделовања ђака могло је да се закључи, колико је њихово интересовање за градиво. Руковање наставом употребом примера из најближе околине показало је, да градиво, ако се вешто изнесе, не мора да буде толико сухопарно, колико то замишљају одрасли лајици“. Учитељ Линдерман је писао: „Присуствујући часовима у марту 1927 г. на којима се обрађивало право, могао сам да утврдим, да су ђаци у своме изражавању и самосталном формулисању језгра усвојили многу законску одредбу. Радост њихова за тај предмет била је општа итд." Родитељи, увиђајући корист, коју даје учење тога предмета у школи, пишу писма пуна захвалности и молбе, да се и даље узнастоји око ширења васпитног познавања права.

И на народним универзитетима приређени су течајеви из права и служило се при том справама за пројекцију. |

У том смеру рађено је у неким европским земљама више но у Немачкој н. пр. у Енглеској, Данској, Низоземској и другде. Французи и Швајцарци посвећују већ деценијама нарозату пажњу поукама о држави и то делимично као посебном предмету, а делимично у вези с историјом.

Телесна казна у осн. школама разних држава Цв. Ђ. Поповић г

Телесна казна је један од многобројних каменова спотицања, који у педагогици изазивају разноврсна и супротна гледишта. Остављајући на страну теоретска разматрања за и против телесне казне, изнећемо како је употреба телесне казне регулисана у школском законодавству разних држава. Сами подаци могу послужити разноврсним и интересантним закључцима, што остављамо самим читаоцима.

Ради лакшег и бољег прегледа груписаћемо државе по сличности њиховог законодавства у питању телесне казне. Тако ћемо добити три групе држава. Североамеричку Унију, као државну целину, издвојићемо засебно, јер, као што ћемо видети, њене поједине државе имају разна гледишта по питању телесне казне. —