Učitelj

Предавање хигијене у материнским школ. у Аустрији 619

Други мали уметник труди се да репродукује два детета; једно бледо и малокрвно игра се у једној улици прашљивој и нечистој, док се друго, које сија од здравља, забавља у једној лепој башти усред цвећа и зеленог шибља.

Два ученика су се издвојила из групе и раде компликованије цртеже. Један од тих цртежа под насловом „Јутарње вежбање“ показује све што је потребно за прво неговање чистоће не заборављајући, разуме се, четку за косу и четку за зубе. Ниједан детаљ није занемарен и целокупна сцена има изглед реалности: сапун излази из своје кутије, четка из једне фијоке, а убрус лежи на сушару. Постоји исто толика разлика између ове композиције и једног простог цртежа као између једне лутке, која се може свлачити и лутке, чија одела су пришивена једно за друго! -

Али ево ремек - дела! „Оно, на шта морамо мислити изјутра“ — цртеж, подељен у дванаест партија, садржи потребне ствари за тоалету малишана. Ево, на првом месту је лавор, на који се не може никако мислити а да се не уздрхти, затим бокал, сапун, четка за нокте и убрус. Уметник је тако радио по реду тоалете лица, руку, врата и ушију. Затим је брижљиво метнута четка за зубе у једну чашу, потом четка и чешаљ. Онда долазе једна пантљика за везивање косе, једна марамица, корпа за доручак, капа и најзад, да би се завршила ова серија, врата материнске школе украшена прегрштом сјајног бакра. ,

Али то није једини начин, којим мали ученици уче правила хигијене. Они играју исто тако по неки пут и кратке комедије у овом жанру:

Сви ученици леже у својим малим постељама и праве се да спавају. Наједанпут, једна девојчица од шест година од прилике, трудећи се да изгледа као мајка, изненада долази певајући својим слабим гласом као у флауте:

Дечице драга,

Устајте! Сунце грану,

Да бисте била сасвим здрава Хајд'те на ваздух, играјте!

Како су сва деца послушна, она се дижу одмах. Њихов отац долази затим, њега претставља један малишан од шест година, који, уверен сам, узима своју улогу озбиљно. Он им наређује озбиљним гласом према околностима, да перу лице, руке, врат и уши. Разуме се, цела тоалета се изводи мимички, сем четкама зуба. Х

Свако дете узима, дакле, своју четку и показује како се треба њоме служити. Затим зазвони звонце малог доручка и сцена се свршава.

И тако, радом и игром деца се приучавају елементарним правилима хигијене. –