Učitelj

Разне врсте осветљења 437 |

не чини. Извршивање ових задатака је врло тешко, јер то води преко дечје индивидуалности. Дете треба да прихвата и извршује задатке и дужности, које не потичу 'од њега самог, већ од других људи. Али васпитач, према коме је дете одано и поверљиво, претставља мост и посредника између индивидуе и друштва. Од детета ће васпитач с пријатељским опхођењем тражити, да оно пре свега њему за љубав изврши добро и ваљано и оно што иначе нерадо чини. Једна нарочита отежавајућа околност за овај последњи корак ка стварној делатности лежи у поменутој кризи етике рада одраслих.

Са лењим дететом треба бити пре свега стрпљив. Не сме се од њега захтевати да оно свакодневно врши оно, што већина одраслих целог живота нису у стању да изврше, наиме да добро, истрајно и ваљано ради и оне ствари, које нерадо чини. И само та чињеница је довољна, па да се у погледу дечје лењости буде обазрив и опрезан. Узроци лењости често трају врло дуго. И како је дуго времена требало, да дете постане лењо, тако ће исто требати доста времена, па да постане вредно и радно. То је закон за постајање и рашћење свега живог, који се често предвиђа и који васпитачи треба да имају увек на уму као границе њихове васпитачке дужности.

наешшатаишнзавениааишви атеисти лалш НАСТАВНИ РАД

Разне врсте осветљења наставни рад у ТУ р. основне школе по укупној настави од Вуј. Петковића

Нова педагогика захтева да се наставно градиво у основној школи предаје кад год је то могућно и у колико год је више могућно по т. зв. укупној настави. То значи, да се не предаје издвојено по наставним предметима, како је то уобичајено, већ укупно и у вези једно с другим према интересу дечјем, према сродности градива и према томе како се оно у стварности опажа. Такав начин рада је сасвим могућ у 1 разреду, у многоме иу [| разреду, а у извесној мери, дабоме знатно мање бар по садашњем програму и у Ш и ТУ разреду основ. школе. Сем тога, Нова педагогика захтева не само јаче наглашену саморадњу ученичку, која је и до сада захтевана већ и рад као наставни принцип тј. да ученици раде и стварају све што је у вези са дотичним наставним радом а може се извести, јер такав начин рада доводи до поузданијег успеха, пријатнији је за ученике и више одговара њиховој природи. Тако имамо захтев укупно-радне наставе. Према на-