Učitelj

Обрада броја 7 Зи

4) У учионици је било 3 ђака, па су дошла још 4; колико је свега ђакар

5) Једна ученица је имала 5 крижуља, па јој тата да још 2; колико је имала укупнор

6) У једној учионици је био отворен 1 прозор, и ми отворимо још 6; колико је отворених прозора»

6) одузимање: 1) У једној учионици је било 7 клупа, па су одатле однели у другу учионицу 1; колико је осталог

2) Једна ученица је имала 7 књига, па је 2 поклонила својој другарици; колико је њој осталог 3) Неки ђак имао 7 дрваца, па изгубио 3; колико му је осталог

4) Било је у учионици 7 ученица, па су изашле 4; колико је осталор

5) Једна ученица је имала 7 крижуља, па је изложила 5; колико јој је остало»

б) У једној учионици било је затворено 7 прозора, ако ми отворимо 6; колико ће остати затворених 2

в) Комбиновани задаци:

1) Неки ђак имао 7 динара, па потрошио 3, а тата му дао још 2 дин; колико је имао садр

2) У једној учионици је било 7 клупа, па су однели на оправку 4, а донели из друге учионице 2; колико је то свега»

3) Неки ђак је имао 5 дрваца, па му друг да још 1, али он изгуби 3; колико је било свега»

4) Малој Милици тата је купио 5 књига, она је дала сво10] другарици 2, а на рођендан Милици Донесе тетка 4 књиге; колико је свега она имала књига»

3) Графичко престављање:

Има у једној соби 5 столица; ако ми донесемо још 2; колико ће бити свега» Хајде ти то нацртај на табли! Дете црта на једном месту 5 кружића и на другом два. Оваквих задатака дам више.

Ш. РАД СА БРОЈЕВИМА.

1) Рад са именованим бројевима:

а) сабирање: 1) Колико је 6 бонбона и још 12

2) Колико је 5 јабука и још 22

3) Имаш 4 ораха и још 3; колико је свега»

4) Колико је 3 чоколаде и још 4»

5) Колико је 2 крушке и још 52 Једна кифла и још 62

в) одузимање: 1) Од 7 бонбона узмемо 1; колико нам остаје»

3) Колико је 7 јабука мање 22

3) Имаш 7 ораха мање 3; колико је тог

4) А 7 чоколада мање 42

5) Колико је 7 крушака мање 52