Učitelj
Обрада броја 7 Зи
4) У учионици је било 3 ђака, па су дошла још 4; колико је свега ђакар
5) Једна ученица је имала 5 крижуља, па јој тата да још 2; колико је имала укупнор
6) У једној учионици је био отворен 1 прозор, и ми отворимо још 6; колико је отворених прозора»
6) одузимање: 1) У једној учионици је било 7 клупа, па су одатле однели у другу учионицу 1; колико је осталог
2) Једна ученица је имала 7 књига, па је 2 поклонила својој другарици; колико је њој осталог 3) Неки ђак имао 7 дрваца, па изгубио 3; колико му је осталог
4) Било је у учионици 7 ученица, па су изашле 4; колико је осталор
5) Једна ученица је имала 7 крижуља, па је изложила 5; колико јој је остало»
б) У једној учионици било је затворено 7 прозора, ако ми отворимо 6; колико ће остати затворених 2
в) Комбиновани задаци:
1) Неки ђак имао 7 динара, па потрошио 3, а тата му дао још 2 дин; колико је имао садр
2) У једној учионици је било 7 клупа, па су однели на оправку 4, а донели из друге учионице 2; колико је то свега»
3) Неки ђак је имао 5 дрваца, па му друг да још 1, али он изгуби 3; колико је било свега»
4) Малој Милици тата је купио 5 књига, она је дала сво10] другарици 2, а на рођендан Милици Донесе тетка 4 књиге; колико је свега она имала књига»
3) Графичко престављање:
Има у једној соби 5 столица; ако ми донесемо још 2; колико ће бити свега» Хајде ти то нацртај на табли! Дете црта на једном месту 5 кружића и на другом два. Оваквих задатака дам више.
Ш. РАД СА БРОЈЕВИМА.
1) Рад са именованим бројевима:
а) сабирање: 1) Колико је 6 бонбона и још 12
2) Колико је 5 јабука и још 22
3) Имаш 4 ораха и још 3; колико је свега»
4) Колико је 3 чоколаде и још 4»
5) Колико је 2 крушке и још 52 Једна кифла и још 62
в) одузимање: 1) Од 7 бонбона узмемо 1; колико нам остаје»
3) Колико је 7 јабука мање 22
3) Имаш 7 ораха мање 3; колико је тог
4) А 7 чоколада мање 42
5) Колико је 7 крушака мање 52