Učitelj

Пројекаш наставног плана и програма 625

потребе појединих крајева. Школа треба да је у најужој вези са животом, на селу или у градовима или у индустријским центрима, те да учи познавање живота на основу стварног живота.

Поступак. — Привреда. 1) Пољопривредни тип. Главне гране пољопривреде у бановини с обзиром на способност деце Унапређивање животних прилика. Школски врт. 2) Обршно индустријски шип. Сировине које се употребљавају у обрту и индустрији. Разне врсте обрта и индустрије. О'ученицима, помоћницима, самосталним обртницима и трговцима. Штедња. 3) Домаћинсшво. а) Ред и чистоћа у кући; 6) Цвеће на прозорима. Школски врт и поврће; в) Живинарство — користи; г) Справљење јела с обзиром на здравље и штедњу; хранљивост намирница. 4) Женски ручни рад. — Кукичање, плетење, везење и једноставно шивење у тесној вези са народном орнаметиком (цртање!). Крпљење одела и рубља. 5) Мушки ручни рад. — Вежбање ока и руке у окретности и умешности у циљу мануелног изражавања градива из целокупне наставе. Радови у песку, од иловаче, дрвета, папира и картона на разне начине а у вези са осталим школским радом.

1Х Певање

Циљ. — Развој музичких сила и способности деце да она могу песмом изразити своја естетичка и родољубива осећања.

Поступак. — 1) Упознавање мелодичних и ритмичних мотива. Основни појмови о нотама и скали. 2) Певање народних и уметничких песама а с нарочитим обзиром на родољубива осећања. 3) Певање у вези са игранком, ритмичким покретима и марширањем. 4) Хорско певање у више гласова. Где је могуће треба да се организује школски омладински хор.

Х Телесно вежбање

Циљ. — Унапређење правилног телесног развоја систематским и природним вежбама, које треба да уносе више живота у школски рад с обзиром на идеју водиљу. Њиме се школска омладина гаји и јача телесно и душевно.

Поступак. — Редовне и слободне вежбе, вежбама и на справама изражавају се осећања. Дечје игре са певањем и музиком. Народна кола у служби националног васпитања у правцу нашег националног јединства. На екскурзијама и излетима могу се у вези са телесним вежбама све тековине школског рада здружити у природну целину: Домовина.

(Наставиће се)

Учитељ 40