Učitelj

"624 Ернест Вранц

ТУ Познавање природе и хигијена

Циљ. — Деца треба да упознају узрочне везе између начина живота и налазишта природних бића, те на тај начин улазе у ра"зумевање природних закона. Исто тако се упознају и са природ"ним силама које се искоришћују у отаџбини (обрт, индустрија).

Поступак. — 1) Врт, воћњак, њива, ливада, шума, планина, "мочвара, поток, језеро, море. Најважније из живота човека, животиња и биљака. 2) Рудници у домовини (важније руде). 3) Са парном машином по домовини (значење и суштина изума). 4) Елементарне електричне појаве у природи.

Хигијена. — 1) Тачније познавање човечјег тела. 2) Храна и одело. 3) Болести (заразне). Чување од заразних болести.

М Рачун

Циљ. — Деца треба да стекну јасне претставе и појмове о количинама и бројевима и да се оспособе да своју домовину и бројно разумеју и да самостално решавају рачунске проблеме из практичног живота.

Поступак. — 1) На предметима из дечје уже и шире околине развијају се јасне претставе о количинама и бројевима до милијона и милијарда 2) Практичним задацима у рачуници „Наша домовина“, израђеној на принципу бројног познавања отаџбине, деца треба да се упућују у брзо и правилно решавање у сваче "тири вида рачуна.

Геометрија. — Познавање површина и запремина на предметима из дечје околине. Мерење.

УГ Цртање Циљ. — Развој способности за графичко издржавање градива 'из целокупне наставе. ; Поступак. — Илустровање по сећању приповедака, исто-

ријских догађаја и песама. Декоративно цртање: једноставни на"родни орламенти (шаре) из домаће бановине. Посматрање уметничких „слика у циљу буђења естетичких осећања.

УП Лепо писање

Циљ. — Упућивање на рад и чистоћу, развој смисла за правилност и лепоту рукописа водећи рачуна о индивидуалности детета.

Поступак. — Писани и штампани текстови ћирилицом и ла-тиницом по принципу концентрације наставних предмета. Употреб„љавају се свеске са једном линијом и без линија.

УШЕ Практична и привредна знања и умења. Домаћинство и ручни рад

Циљ. — Развој смисла за рационалан рад у друштвеној заједници. Познавање разних практичних послова с обзиром на