Učitelj

школа оваква каква је данас није кадра да морално васпитава. Зато треба престати са педагошким шегачењем и снагу концентрисати на реалније и разумније ствари,“

Предратни напредни млади школски радници сматрали су да не наилазе на довољно разумевање код меродавних фактора. Замерало им се нарочито њихово антиклерикално обележје, јер су тражили слободну школу, слободну од верске наставе и слободну од сваке везе са црквом уопште. Сем тога, захтевали су да се школе и учитељи одвоје потпуно од сваке политичке и партиске борбе. За постигнуће својих циљева, они су тражили реорганизацију учитељког удружења и прикупљање снага. Један од главних бораца за организовану борбу и акцију, био је Петровић. У својим чланцима: Организација и акција, Социјализам и организација, Учишељско удружење, Што ће нам арганизација, тражио је што чвршћу организацију са што веким бројем чланова да би имали што веће снаге за остварање својих тежњи и идеала. Петровић одбацује организацију на синдикалној основи, јер вели заједно са А. Бебелом, да је синдикат специфично радничка организација; синдикати су органи политичких радничких сталешких организација, а раднички и учитељски интереси ипак нису идентични. Тражи организацију која неће спутавати и стезати ничије слободно политичко убеђење, него која ће напротив омогућити неограничену слободу савести и мишљења у исповедању политичких начела.

Петровић је издао 1908 год. и једну већу педагошко-етичку студију Човек и етички принципи која је уствари уводу моралну филозофију. Она садржи развој моралне филозофске дисциплине од античког доба до наших дана. Писана озбиљно, са познавањем ствари, са логичним излагањем и чистим језиком, она је наишла у ондашњим круговима на топли пријем.

Горњи рад и расправе: Један поглед на религију, Кроз природну науку ка религији, Бог у историји, Природа пи ошкровење, Стабло човечијег порекла, Дарвинизам, Васпитни циљ, Деца и рачун, Исламска педагогија, Песталоцијанум, Лизаност, Интегришеш психичког процеса, Мнемотехника, Посматрање и испишивање, које су штампане у ондашњим педагошким часописима: Нашој школи, Учатељу, Нашој народној школи итљд. јасно су оцртавале личност младог Петровића који је ступао у јавни живот са темељним познавањем педагошких и школских проблема и чија заслуга није мала што су они донекле решени на корист

учитељства и наше школе. Милан Савић

Р—___ поли“ =" пио" =