Učitelj

При дељењу на три дела. А ако се дели на 2 дела, како се де лови тада зову Половине. А како би требало да се зову г Требало би да се зову двојине. Јесте! Кад се дели на двоје делови би требало да се зову двојине, али они се не зову тако него половине. А кад је само дете, шта онда биварг Онда оно узима све јер нема с ким да дели. Зато прву јабуку нисмо ни делили. Другом приликом учићемо да делимо и на више од пет делова, а сада реците: Да ли је боље да имате браћу и сестре или да нематер Вичу: Да немамо! Зашто Да нам делови буду већи. Е, али кад је више у кући они могу више и да зараде па да опет има доста за свакога. А кад их је мало, не стигну да ураде све, много пропада и ето опет сиромаштва. Разболи ли се когод тада буде још црње и горе, јер нити има ко да ради нити има ко да чува болесника. Зато је паметно речено: Свој свога не храни али шешко оном ко кога нема:

Скраћени задаци и вежбе у обиму прве десетице

а) Сабирање и одузимање: 1 дете има 5 ораха доб. 1 буду б,и [| дете има 5 ораха да 1 ост. 4 ораха

Ш _„ има5 ораха доб. 2 буду 7, и 1У ,„ има 5 ораха да 2 ост. 3 ораха М дете има 5 ораха доб. 3 буду 8, и М! „ има 5 ораха да 3 ост. 2 ораха У! „ има5 ораха доб. 4 буду 9 иујуШш ,„ има 5 ораха да 4 ост. 1 орах. 1Х дете има 5 ораха доб. 5 буду!б, и Х у, има5 орахадабн.ос.0 орах.

1 леви и 1 десни 2 образа; 1 лево око и 1 дес. 2 ока; 1 лева и 1д. 2 руке 2 горња и 2 доња 4 капка; 2 предње и2 зад. 4 ноге; 2 леваи 2дД.4 крил 3 леве и 3 десне 6 ногу; 4 доњаћош и4 гор.8 ћош; 5 лев,и 5 д.10 прст.

Један и један два; два и два четири; три и три шест, четири и 4 осам; лет и пет 10

б) Множење:

Двоје деце по 1 нос то су 2 носа Деветоро деце по 1 нос = 9 носева Четворо „ по 1 ностосу 4 носа Седморо деце по 1 нос = 7 носева Шесторо _„ ло 1 ностосу 6 нос. Петоро — деце по 1 нос = 5 носева. Осморо „ по 1 ностосу 8 нос. Троје деце по 1 нос = три носа Десеторо _„ по 1 нос то су 10 нос. једно дете по један нос то је ]! нос Једно д. има 1 ли! д. руку = 2р. Једно д. има 1 л.и1 д. ногу = 2ноге Двоје имају 2 л-и2 д. руке = 4р. Двоје деце по 2 ноге то су 4ноге Троје имају 3 л-изд. руке = бр. Троје _ деце по 2 ноге то су 6бногу Четворо „ 4л.и4д. руке = 8 р. Четводо „ по 2 ноге то су 8 ногу Петоро „ 5л.и5д. руку = 10 р. Петоро ,„ по 2 ноге то су10ногу

1 табла има 2 пр. и 1 зад. = 3 ноге. 1 сто има 2 пред. и 2 зад. = 4 ноге 2 табле по три ноге то су шест ногу. 2 стола по четри ноге то су осам ногу. 3 табле по три ноге то су девет ногу. 2 руке по пет прстију = 10 прстију.

ив)Дељење: Двоје деле 1 јабуку сваком пола. Троје деле 3 ја%. сваком по 1 јабука. Двоје деле 2 јабуке св. по 1 цела. Троје деле 6 јаб. сваком по 2 јабуке. Двоје деле 3 јабуке св. по1ипо. Троје деле. 9 јаб. сваком по 3 јабуке. Двоје деле 4 јабуке св. по 2 целе. _ Троје деле 1 јаб. сваком по трећина. Двоје деле 6 јабука св. по 3 целе. Четворо , 4 јаб. сваком по 1 цела јаб. Двоје деле 8 јабука св. по 4 целе. Четворо , 1 јаб. сваком по четвртина. Двоје деле 10 јабука св. — 5 целих. Петоро „ 1 јаб. свалом по 1 петина. Јован Петровић