Ustavno pravo Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca
210
НАРОДНА СКУПШТИНА
који је утврђен пословником, и други који је утврђен Скупштином. Онај први део свршава се пре овога другог. Први део садржп увек исте тачке; тачке другог дела мењају се од седнице до седнице. Ово су тачке првог дела: (1) читање записника прошле седнице; (2) саопштења о новим предметима који су дошли пред Скупштпну (на пр. законски предлози, молбе и жалбе, интерпелације, посланичка одсуства); (3) питања на Председништво и на Владу. 0 неким тачкама овог дела дневног реда доноси се решење, а о некима не доноси. На пр. о усвајању записника, о упућивању законских предлога у одборе, о одобравању одсуства доноси се решење. Напротив, одговори председника Скупштине и министара на постављена питања само се саслушавају; о њима се не доноси решење. Нп о једној тачкп првог дела дневног реда, чак ни о онима о којима се доноси решење, не води се претрес. Диалог који се води ггриликом чптања заппсника између секретара и посланика који чини примедбе, као и диалог који се води између министра и посланпка који је поставио питање, није претрес у правом смислу. Други део дневног реда, напротив, састоји се из таквих тачака које је Скупштина ставила на дневни ред тога ради, да би о њима водила претрес. Под дневним редом разуме се обично други део дневнога реда, који Скупштина слободно утврђује, и који садржава тачке претреса једне седнице. То би био дневни ред у ужем смислу. 233. Дневни ред утврђује се крајем сваке седнице за прву идућу седницу. Решење о дневном реду доноси Скупштина по предлогу свога председника и по саслушању Владе (ако би ова имала какве примедбе да учини). Као -за сваки акт решавања, тако п за овај тражи се кворум. У недостатку кворума, стари дневни ред важи и за нову седницу (са додатком оних тачака које, по прописпма пословника, илп по ранијим скупштпнским решењима, треба да дођу баш на дневни ред те седнпце). Исто се тако ради и онда када Скупштина постане неспособна за решавање, не због недостатка кворума, него због нереда. 0 утврђивању дневног реда не води се претрес, али то не значп да поједини посланицп не могу чинити предлоге о дневном реду (ако бп се право предлагања дало искључиво председнику, Скушптина не би била довољно слободна у утврђивању дневнога реда)., Дневнп ред објављује усмено председник крајем седнице; поред тога, он га објављује и писмено у сали и згради скуппитшској. 234. По пословнику, председник никада не утврђује дневни ред сам, својим ауторптетом. Ако би Скупштина, због недостатка кворума пли због нереда, била неспособна да утврди дневни ред, онда се аутоматскпм начином продужује старп дневнп ред; нп тада његово утврђивање не прелази