Žena i socijalizam

20

Четири брата који су се настанили у Капилапуру прогласили су најстарију од својих пет сестара за мајку краљицу а осталима се пиженшше.

Морган узима да се из стања опште полне мешавине ускоро развио један виши облик полног сношаја, који он назива породицом крвнога сродства. Сада се групе које стоје у полном сношају одељују по генерацијама, тако да дедови и бабе чине једну полну заједницу мужева и жена. Њихова деца исто тако чине један круг заједничких супружника, а исто то и њихова унучад, чим дорасту. Тако је сада, за разлику од полних веза на најнижем ступњу када је полни сношај био општи, Полни сношај једне генерације са другом искључен. Међутим он сада постоји међу браћом и сестрама, рођацима и родицама првог, другог и даљих степена. Сви су они међу собом брана и сестре, али су сви једно другоме муж и жена. Овом породичном облику одговара крвно сродство, које се налазило у првој половини прошлога века на Хавајима још само по имену али не и у ствари. Напротив по американско-индиском сродничком систему брат и сестра не могу никад бити отац и мајка једнога детета, као што је то могло бити по хавајском породичном систему. Породица крвног сродства владала је у доба Херодотово код Масагета, о чему он пише: „Сваки се заручи са једном женом, али је свима допуштено да је употребе.... Чим се једноме човеку прохте једна жена, он веша своја обележја на предњи део кола и безбрижно са њоме живи.... При том забоде свој штап у земљу као знак свога дела... Они спавају јавно заједно.““ (Слично стање нашао је Бахофен код Ликијанаца, Етрураца, Крићана, Атињана, Лезбошана, Египћана.

По Морганову мишљењу, за породицом крвног сродства долази трећи, виши облик породичног живота, који он назива породица пуналуа. Пуналуа: мио друг, мила другарица.

Кунов, у својој већ поменутој књизи, устаје против мишљења Моргановог да је породица крвног сродства заснована на организацији брачних класа, које су се фор-

# Васћојеп: Паз Миегесће.