Žena, Feb 01, 1914, page 53
менце под надзором друге матере... Мора се тим путем напред. Не иде више да жена скоро цео дан пробави око лонца. Треба скратити време рада, да би и муж и жена имали времена да буду сами са децом својом.
Није више реч о томе, да ли се може сложити брак и позив жене ван куће. То већ постоји; то је ту; прилике су довеле дотле. Сад је само питање: Како ће то двоје да се олакша. да буде чонечније. Жена мора да ради у фабрици, дућану, у школи, на пошти, јер иначе она деца код куће не би имала шта да једу. Потребно је да се жена од сад боље спрема. На тај начин моћи ће брже и боље даради и то ће омогућити смањивање радног времена. Данашње заједничке установе дозвољавају матери, да може један део дана поверити децу при сигри и иначе заједничком надзору, а не мора више свака сама за себе кувати. Увађањем заједничких установа спречиће се, да се деца покваре, а мати ће за време рада помоћи да се та деца могу издржавати, и у својим слободним часовима моћи се задовољно одавати своме домаћем животу.
Ми ћемо полако још претресати ова питања. Код нас још није онако као у Немачкој, али и ми осећамо већ у јакој мери ону снагу, која гура женскиње да траже самосталан рад. Ту наравно настаје питање: Како се то слаже са брачним животом2 Покушавало се, да забране учитељицама брак, као нпр. у Хрватској и Славонији, али се морало одустати од тога. И заиста је забрана брака, било најнесретније решење овог важног питања,
Свет иде напред у свему. И тај напредок ће учинити, да ће у доцнијим временима моћи без трзавица да се сложи: Женски позив и брак.
Спаљивање удовица у Индији.
Већ десет година није стигао из Индије глас о спаљивању удовица после смрти мужа јој, а сад се поново догодио такав случај, У Британској Индији у западној Бенгалији, у селу Мименсингу спалила се удовица једног тамошњег мудраца. Но она се није спалила по старим обучајима. Спаљивање удовице по старим обичајима пре десетак година. Она се попела на гломачу и њена оба сина запалише гломачу. Енглези су онда казнили цело село. Спаљивање удо-