Žena
менце под надзором друге матере... Мора се тим путем напред. Не иде више да жена скоро цео дан пробави око лонца. Треба скратити време рада, да би и муж и жена имали времена да буду сами са децом својом.
Није више реч о томе, да ли се може сложити брак и позив жене ван куће. То већ постоји; то је ту; прилике су довеле дотле. Сад је само питање: Како ће то двоје да се олакша. да буде чонечније. Жена мора да ради у фабрици, дућану, у школи, на пошти, јер иначе она деца код куће не би имала шта да једу. Потребно је да се жена од сад боље спрема. На тај начин моћи ће брже и боље даради и то ће омогућити смањивање радног времена. Данашње заједничке установе дозвољавају матери, да може један део дана поверити децу при сигри и иначе заједничком надзору, а не мора више свака сама за себе кувати. Увађањем заједничких установа спречиће се, да се деца покваре, а мати ће за време рада помоћи да се та деца могу издржавати, и у својим слободним часовима моћи се задовољно одавати своме домаћем животу.
Ми ћемо полако још претресати ова питања. Код нас још није онако као у Немачкој, али и ми осећамо већ у јакој мери ону снагу, која гура женскиње да траже самосталан рад. Ту наравно настаје питање: Како се то слаже са брачним животом2 Покушавало се, да забране учитељицама брак, као нпр. у Хрватској и Славонији, али се морало одустати од тога. И заиста је забрана брака, било најнесретније решење овог важног питања,
Свет иде напред у свему. И тај напредок ће учинити, да ће у доцнијим временима моћи без трзавица да се сложи: Женски позив и брак.
Спаљивање удовица у Индији.
Већ десет година није стигао из Индије глас о спаљивању удовица после смрти мужа јој, а сад се поново догодио такав случај, У Британској Индији у западној Бенгалији, у селу Мименсингу спалила се удовица једног тамошњег мудраца. Но она се није спалила по старим обучајима. Спаљивање удовице по старим обичајима пре десетак година. Она се попела на гломачу и њена оба сина запалише гломачу. Енглези су онда казнили цело село. Спаљивање удо-