Ženski pokret

Али Г-ђа Милојевић својим говором који по интересанности теме, тежини и актуелности проблема привлачи; a пo великој истини која криве погађа a увређене и понижене диже, успела je, да, од упочетку хладних слушалаца, створи једну топлу атмосферу потпуно освојеног аудиторијума. Католички свештеници, y последње време жене узимају за свештенике и уводе их y предикаонице. Истина ce данас ретко чује, правда слабо дели y целом свету поколебана је вера y Бога, y људе и самогa себе. Љубав истинска упрљана. Ko ће да врати веру y све то ? Баш онај која je због свега тога највише патио. Зато, ако ce нађе жена, јаке интелигенци je и светле савести, нежна срца, борбене природе, без личне сујете, жена која дубоко oceћa неправду, учињену свима женама и људима, ако има говорничкога дара, она решавајући проблем социјални, или проблем душе, не ступа пред публику заобилазним путем и силом Ауторитета данашњих и старих, већ свом силином увређене душе износи на светлост истину коју она јасно види, a публика назире, И кад она стане пред публику, као персонифицирано једно нежно срце, онда она већ више y очима слушалаца, бар за неколико момената, није жена, него узима облик пророка. Свештеници католички и протестански, који уоче и најмању нијансу y области осећања и расположења својих парохијана, запазили су тај моћан утицај појединих жена, уздижу их на предикаонице, a не бацају ce на њих блатом као што je, на жалост, случај код нас, али срећом, ипак изузетан. Оваква питања, као што je сексуални проблем ван брака, па и убраку, питање алкохола, дечије питање. y стању су кад ce добро расветле, да од највећих непријатеља феминизма створе одане приврженике. Сва ова питања, јасно представљена илуструју најбоље да жена не тражи право гласа из неке пометености, уображености, нерада, материалних узрока, већ због одржавања здравља и економског побољшања породице, где je жени увек било и биће право место. Зато ми не можемо довољно да заблагодаримо како свима оним људима, који „женски покрет“ нападају због peшaвања оваквих проблема, тако и оним женама које аргументима из историје, социјологије и медецине вером једног

Bp. VI,

вЕлЕ шк Ë

стр. 197