Ženski pokret

Сасвим исто тако је било код Камчадала. По Мајнеру су људи морали своје љубавне трагове тајити. Жене су напротив указивале сасвим јавно милост другим људима. За чуђење је управо то, како овај опис двојног морала у женској има верну слику у мушкој држави. Код Мингрелијанаца и Циркасирица, код којих је такође жена владала, стајала је она у вишој части, у колико је имала више љубазника. Врло често постоји двојни морал са једностраним отиском многомужтва или многоженства. Многомужтво претпоставља владу жене, многоженство владу човека. И овај савез није до данас признат. Из многих женских држава дознајемо изрично за многомужтво, тако о Гаросима, Наирсима, Чинкетима, Ескимима, о народима са Тибета, Закаја, Бирме. Код Ирокеза је допуштена женама полигамија, људима је пак изрично забраљена. (Вестермарк) Врло је важно и то што се чешће помиње да су се људи једне жене слагали врло добро међу собом. Арабљани су имали такође за време владе жена многомуштво. Чак у Мухамедово доба била је жена потпуно склона полиандрији. По Рајценштајну је Мухамед опомињао једну од својих жена на верност и прописима је укоравао због блудног живота. Али му је она казала: „Слободна жена не води блудни живот“, да би му наговестила да су слободној жени допуштени односи према њеном нахођењу. Ванбрачна деца су била потпуно призната и нису важила као бастарди. На малобарском приморју, где су такође жене владале, многомужтво није било само код краљица, него је било проширено и на цео народ. Код Касковинаца за владе жена имала је обичај жена да узме по једног споредног човека који јој је био обавезан да чини извесне услуге. Тако исто поштовање невиности показује у мушкој и женској држави обрнуту слику. Женска уздржљивост је поштована само од људи у мушкој држави; у женској држави имају девојке јавно или тајно сексуалну слободу пре брака, тачно као људи у мушкој држави. Мајнер пише о Камчадалима да они нису полагали никакву вредност тој невиности. Највећа препорука једне неудате девојке јесте велики број љубавника, којима је она поклонила своје љубавне нежности. Таква девојка има у толико више наде на љубав свог будућег мужа, у колико може дати стварних доказа о свом љубавном искуству. Да је заиста поштовање чистоте пре брака

1. и 2

Женске одлике у мушкој држави

27