Težak, 15. 10. 1930., S. 10

— 714 —

ната да су стручно неспремни, т. ј. људи, који се за свој позив нису сгручно спремали ван свога дома, где су свој занат изучили код још мање способног. оца или деда. Овако не може да остане. Сељак треба да се стручно образује читањем стручних књига и новина, а његова деца у пољопривредним школама. Шаљите зато децу у пољопривредне школе. Али не шаљите онамо најслабију и најглупавију децу, коју мислите на тај начин да изгурате из дома и задруге., него шаљите најбољу, најснажнију и најпаметнију децу, којој сте наменули да преузму од вас у своје руке етарешинство на дому и руковођење бољег газдинства. Што пре учините овако, то боље, то брже ће престати наш живот, чије је обележје дефицит и одрицање од многих ствари, без којих не мОже да буде културе, задовољства и благостања. Наше пољопривредне школе добре су. Оне би могле бити и боље, и смемо да се надамо, да ће тако и да буде. Нарочито било би њихово деловање много благотворније, ако би у школу долазила само првокласна деца, којој је намењено, да се по свршеној школи врате у своје домове и тамо раде на својим имањима. У томе се раније много грешило. Примала су се у школе већином сиротињска деца, која по свр шеној школи нису имала куда да се врате и да раде на својим имањима, већ су додијавала и данас додијавају властима тражећи ма какву службу. Баш неки дан послао ми је такав један свршен ђак пољопривредне школе молбу, да га узмем за слугу на школском имању. Ово је наравно жалосно, то не сме више да се догоди. У школе треба примати само децу из имућних домова, која имају куда да се врате и где да раде. У школи, чији је директор потписати, ово је главни услов за пријем ђака. Али зато треба родитељи да знају, да је с таквом одабраном децом у школи лако радити и да ће им се деце вратити кућама не само обогаћена корисним знањем и вештином у раду, него и образована и као добри карактери, честити људи и грађани.