Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

СУДСКА КОНТРОЛА ЗАКОНИТОСТИ УПРАВНИХ АКАТА

69

ce на основу ковкурса. A y чл. 41 истог закона je предвиђено; Аице каје je учествовало на конкурсу или чији je правни интерес повређен може против акта о постављењу изјавити жалбу, ако оматра да конку.рс ннје спроведен по прописаном поступку или да постављено лице не испуњава услове прописане законом и конкурсом, или ако je постављено лице које није учествовало y конкурсу. Ако орган који решава о жалби, утврди да конкурс вије спроведен по прописаном поступку, поништиће акт о постављењу н сам конкурс, a ако постављено лице не испуњава услове предвиђене законом или конкурсом или није учествовало на конкурсу, поништиће само а«т о постављењу. Кандидат који није успео на конкурсу, ако je незадовољан решењем донетим п-о жалби, легитимисан je да покрене управни спор против тог решења, уколико сиатра да му je њиме, као учеснику на кокурсу, повређен непосредни лични интерес заснован на закону. Поред појединца и правног лида тужилац y управном спору може бити и установа, организација или заједница која нема својство правног лица, a која по правилима управног поступка може бити странка y управном поступку. Синдикална организација може бити тужилац y управном спору ако сматра да je управним актом повређено право радног колектива као целине или његов непосредни интерес заснован на закону. Кад je појединцу који je учлањен y некој друштвеној организацији, која према својим правилима нма задатак да штити одређена права и интересе својих чланова, управним актом повређено које такво право или интерес, друштвена организација може, по пристанку тог свог члана, y његово име поднети тужбу и водити управни спор против таквог управног акта односно м-оже ce умешати y управни спор тсоји je већ покренуо сам њен члан y циљу заштите свог права. Например, удружење риболоваца водило je управни спор против управног акта којим je био одбијен захтев његовог члана да му ce азда дозвола за риболов. Такође, синдикална подружница адвокатских приправника водила je управни спор против решења којим je одбијен захтев њеног члава да му ce одобри полагање адвокатског испита, a занатска комора водила je управни спор y име св-ога члана против решења којим je том члану одузета дозвола за вођење приватне занатске радње. Кад je управаим актом повређен закон y корист појединца или правног лица a на штету друштвене заједнице, јавно тужиоштво je овлаптћено да покрене управни спор. Орган против чијег ce управног акта води управни спор je странка y том спору и закон га назива туженом страном. Према томе, тужена страна y управном спору je увек орган који je донео управни акт који ce тужбом оспорава. У управном спору има положај странке и треће лице коме би шшиштај оспореног уоравног акта непосредно биб на штету н то лнце закон назива заинтересовано лице. Тужба y управном спору. Управни cnbp ce покреће тужбом, a за подношење тужбе законом je предвиђен рок од 30 дана од дана доставе управног акта странци која тужбу подноси. Тужба ce може хшднети суду непосредно или му ce шаље поштом. У циљу да ce странкама олакша покретадве управног спора и да им ce то правно средство учини што приступач-