Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

250

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

ног решеша изјављена или иигје изјавл>ена жалба. Овакве одредбе нема у Закону о ратним војним инвалидима нити у Закону о инвалидском осигурању, али би требало сматрати да ни у тим материјама не би могао да се води управни спор, нарочито с обзиром на околност да се на основу таквог решеша доноси ново решеше и да се тек то ново решеше доставља странци. те против рвшења којим се у поступку ревизије укида решеше среског завода странке не би могла уложити ни жалбу, па нити тужбу у управном спору. Док je по Закону о пензиском осигурашу за сва решеша која доносе срески заводи у ствдрима пензиског осигураша, а по Закону о ратним војним инвалидима и Закону о инвалидском осигурану одређена решена, дотле je ревизия a коју предвиђа Закон о друштвеком кшиговодству ни je редовно правлю средство, тј. ревизији не подлежу сва решеша кота доноси служба друштвенот књиговодства. Према чл. 57 поменутог закона ревизии а се оастоји у овлашћешу генералног финансискрг инспектора да може по службеној дужности донети ново решење <у року од 2 тодине) ако je решеньем службе друштвеног кшишеодства ноје je постало коначно повређен пропис на штету друштвене заједнице. У истом року може и корионик друштвене имовине поднети эахтев генералном финансиском инспектору да измени коначно решеше службе друштвеног кшиговодства којим je повређен закон на шешву штету. Овај je дужан у року од два месеца да донесе решеше којим ће цекити оправданост тог захтева. Поступак ревизије јесте контрола надлежног органа службе друштвеног кшиговодства над решењима која сама та служба доноси од стране шених нижих органа. Предмет ревизије су конечна решеша која je донела та служба. Ревизијом нису обухваћена решеша службе друштвенот кшиговодства ко ja нису била предмет поновног испитиваша, већ само она поводом којих су корисник друштвене имовине или политичко-територијапна" јединица већ стављали захтев за поновно исгштиваше. С друге стране, ревизија се не врши само по службеној дужности, већ и по захтеву корисника друштвене имовине, само што he повод за ревизију по службеној дуткно 1 сти бити повреда прописа на штету друштвене заједниде, а повод по захтеву корисника имовине биће повреда закона на шегову штету. Дакле, за ревизију по службеној дужности Закон не тражи поред повреде прописа на штету друштвене заједнице, да (je ова повреда била у корист корисника друштвене имовине, што je услов за укидање решеша у ревизиям по Закону о пензиском осигурашу, Закону о инвалидском осигурашу и Закону о ратним војним инвалидима, а што je и услов за укидаше решења по праву надзора по чл. 262 ЗУП. Ревизијом се такође не испитује законитост лрвостепеног решеша у смислу навода жалбе као у поступку другостепеног органа који доноси решења у смислу одредаба ЗУП, већ се ревизијом испитује повреда закона на штету друштвене заједнице или повреда на штету корисника друштвене имовине, и [на основу сташа утврђеног у поступку ревизије доноси се ново решеше. Одредбе о ревизији у Закону о друштвеном кшиговодству као и оне које се односе на поновно испитиваше решеша службе друштвеног шьиговодства не садрже ништа изричито о судбияи самог решеша службе друштвеног кшиговодства. Али, као и тамо мора се сматрати да не може остати ни раније решеше већ да ово друго супституише прво, те и да укида и евентуално произведене правне последице, тј. делује као кад се решеше поништава. Ревизија по Закону о пензиском осигурашу као и Закону о инвалидском осигурађу и Закону о ранним војним 'инвалидима и ревизија по Закону о друштвеном кшиговодству разликује се међусобно прво по самом предмету, у првом случају je предмет оцене свако првостепено решеше завода за социјално осигураше среза донето у стварима пензиског осигураша без обэира да ли je против шега поднета или није жалба, док