Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

198

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

Што се тиче извршних органа локалне самоуправе, законодавним актима поставлено ое да постоје тзв. законски кометити ко je веће мора образовати, а да остале комитете веће оснива по свои нахођењу {18). Што се тиче односа органа локалне самоуправе према парламентарном заксиодавству, они по правилу могу врпхити само такве послове који спадају у њихову надлежност одређену законом у ширим или ужим формулама. Изузетака наравно има, на пример, добровољне активности парохиских већа, поред законом поставлених активности. Исто тако, свако веће може поднети Парламенту, преко владиних ресора, предлог да се донесе закон којим би се регулисала нарочита овлашћења већа. Законодавни акти Парламента о лоналној самоуправи могу се класификовати на: а) акте опш'гег карактера, тј. оне акте који се односе на све локалне јединице једног или више стушьева; б) акте који у потпуности или делимично препуштају већима своју примену; в) акте који се односе на поједине локалне области; г) акте којима се потврђују привремене уредбе или наредбе. Када je реч о надзорним правима Парламента у погледу локалне самоуправе, можемо рећи да се додељивање финансиских средстава локалним властима и надзор над локалним властима односно над њиховим службама од стране централних органа налазе под парламентарном контролом. Пошто многи чланови Парламента почшьу свој политички пут преко органа локалне самоуправе, постоје јаке персоналке споне између покалних органа, политичких странака и посланика Парламента. Органи локалне самоуправе Лондона разликују се од органа осталих локалних јединица и одређени су посебним прописима. Органи локалне самоуправе на територији лондонског округа јесу: 1) корпорација лондонског града; њени послови су, на, пример, надзор над пијацама City-a, над пристаништем (и изван територије City-a), итд. Органи корпорације су Court of Common Hall, чиј-и су припадници градоначелник, градски већници и представници еснафа; затим Court of Common Hall Council, итд.; 2) градско веће 28 градова у саставу метрополе и Лондона; 3) окружно веће које je по правилу надлежно за проблематику ових 28 градова, а изузегно и за лондонски City. Пошто се самоуправом Лондона нећемо у даљим излагањима бавити, овде ћемо само напоменути који ценщрални извршни органи врше надзор над наведеним телима лондонске метрополе. Ови органи су: министарство за изградњу станова и локалну управу и остала министарства која доносе упутства за поједине службе, на пример, за просвету. За дугорочне инвестиције органи метрополе морају тражити сагласност министарстава. Иначе, једна од особености лондонске локалне ј единице je та што je полиција непосредно потчишена министру унутрашших послова (19). 11. Права и дужности централних извршних органа. лативна права. Већа докалних јединица нису законом одређени подручн.и органи овог или оног министарства већ су изборна тела која имају

(18) В. Е. Патаковић; локална самоуправа у Енглеској и Велсу, Елаборат за Ђиро за организацију управе и привреде СИВ, с. 24.

(19) В. Ј. Рајман: Елаборат о велеградовима, одел>ак о Лондону, рађено за Ъкро за организацнју управе и привреде СИВ.