Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

ЛОКАЛНА САМОУПРАВА У ЕНГЛЕСКОЈ

203

Ако су у питању оне службе за које се не доносе планови, то не значи да није потребно да ое под едини детаљни пројекти поднесу на одобрење централним ресорима. Настоји се; „[...] да се надзор центра сведе на потребну меру. У ту сврху корисно служе „приручници са упутствима” који смањују потребу надзора и чине непотребним подношење на одобренье пројеката који се стално понављају. Подношење дугорочних програма такође смањује број ситуација у којима ce траже детаљнији подаци. Потреба за специфичним одобрењем избегана се тамо где се може дати опшга оаглаоност. Где год je могуће користити ce објављивањем одобрене политике и издавање упутстава да би ce омогућила иницијатива локадних власти.” Истој евреи служе и честе консултације између службеника централних ресора и службеника локалне самоуправе. Шта се чини ако дође до опора о надлежности између локалне власти и владиног реоора? Hajnpe се покушава да се спор реши споразумош. Не постигне ли се споразум, примењује се поступак који регулишу већина закона о важнијим службама. Ипак je овде притисак владиних ресора, у вези са финаноиском помоћи локалним в ластима, ефикасније средство од давања директива због постојања случаја неиспуњења од стране локалних власти. „Централни ресор може у одређеним случајевима одржати расправу о спорним питањима и то јавно или без присуства јавности. Понекад се од централног ресора може тражити да донесе одлуку када се ради о сукобу јавних и приватних установа. Овде се ради о квази-судском поступку од стране реоора, који je критиковал од стране судова, али у пракси тај поступак je широко усвојен као разумна мера која ефикасно дејствује” .(28). Извеони централни ресори потврђују локалне прописе. У ретким случајевима надлежни министар може одбити отпуштанье појединих службеника од стране органа локалних самоуправа. Тако су заштићени санитарни и здравствени службеници чија делатност може изазвати отпор органа локалне самоуправе Због партикуларистичких интереса или конзервативног духа. Такође службеници полициске и ватрогасне службе имају право жалбе министру унутрашњих послова. 111. Су деки надзор органа локалне самоуправе. „Англо-саксонске земље су још раније поверавале редовним судовима испитивање законитости рада управних органа. При томе су оне углавном остале још и данас” (29). Судски механизам Енглеске и Велса различит je од организације судства у осталим подручјима Велике Британије; та различитост je много већа него што je то случај код локалне самоуправе. Носиоци судског надзора над локалном самоуправом су редовни судови јер нема посебних управних судова. „Извесно je да постоји административно право; тј. има примљених начела и обичаја које су донекле развиле судије и у знат-

(28) В, Е. Патаковић : н. д., с. 29. (29) Исто.