Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

906

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

рала. Надлежни су изјавили да тако нешто значи „инвазију иностраних обичаја” од којих „немачки народ треба да буде заштићен”. „Управни суд, mime Heldmann, проценио je такву опасност (за интересе СРП) као мало мању, па je дозволно Турчину да остане. Али Баварско министарство унутрашњих послова, меБутим сада настоји да од највиших судских инстанци добије одговор за такво, судбоносно’ питање”. Страни радншщ, не познавајући прописе ни немачки језик, често пропуштају да се пријаве уреду за странце, па се одмах по доласку излажу ризику да буду протерани. „Уреди за странце са педагошком приљежношћу, пише Dr Heinz Helmdann, (Хајнц Хелдман), покушавају да придошлицама утуве немачке „принщше” реда у свим могућим варијантама и прилагоВавањима друкчијим менталитетима. При таквом „патерналистичком” поучавању први степен представља обавеза пријављивања одреБеним уредима”. ( 41 ) Аутор наводи, у документацији уз чланак, низ одлука о протеривању страних радника због прекршаја обавезе пријавлзивања. Закон о странцима у § 10, тач. 10. предвиЬа и немаштину странца као основ за протеривање из СР Немачке. Већ je указано на поједине неусклаВености радног и социјалног законодавства СР Немачке, с једне стране, и Закона о странцима. Његова последња одредба о протер ивању je у днректној колизији ca § 120. Bundessozialhilfegesetz (18. 9. 1969) који предвиБа и социјалне помоћи за странце. Страни радншщ могу само теоретски да се користе таквим одредбама јер су то углавном млади, здравн, људи који долазе у СР Немачку по претходном одбиру немачких лекарских комисија у ~A nwerbeländer” земљама. У § 120, ст. 1. предвиВају се социјалка давања странцу за животно издржавање, трудничка помоћ и помоћ породили, помоћ и нега туборкулознима. а у ст. 2 овлатћује се Министарство унуграшњих послова да може својим прописима да уреВује и друга давања. § 120. од такве помоћи изузима једино оне странце који су дошли на територију СР Немачке са намером да би такву помоћ добнјали ( 42 ). Насупрот томе, Закон о странцима у § 10, ст. 1. тач. 10. предвиВа протеривање странаца „када не може да нздржава себе и оне за које je обавезан без социјалне помоћи и када такву помоћ прима”, а тачка 9. истога параграфа предвиБа протернвање странца и „када угрожава јавно здравље. . Ближе обавештење даје Allgemeine Verwaltungsvorschrift zur Ausführrung des Ausländergesetzes: „Чињенично стање § 10, ст. 1. т. 10. AuslG није

(41) Dr Hans Heinz Heldmann, Wie der Gesetzgeber das Ausländerrecht liberalisiert und die Verwaltung ihm dabei geholfen hat«, Studentische Politik, ibidem, S. 34.

(42) Bundessozialhilfegesetz (BSHG, 18, 9. 1969). § 120. Социјална помоћ за странце (1), ~Лнцима која нису Немцн у смислу члана 116, став 1. Устава и која стварно бораве на тернторији важења овога Закона обезбеђује се помоћ за животно издржавање, помой трудницама и породиљама, помоћ п нега туберкулозннма; нема права на оваква давагьа неко ко би дошао на територију важења овога Закона да би добио помоћ ..." (2). Савезнн мннистар унутрашњих послова може у сагласности са Bundesrat-ом донетн одредбе за давање поред оних која су наведена у ст. 1, прва реченица, посебна давања која би морала или требало да се дају" (Friedrich Aichberger Reichsversicherungsordnung, Textsammlung, Verlag C.H. Beck (München).