Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

114

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

био задужен да прати рад мање трупе студената. Но. то не значи да није могуће у овом тренутку унети неке корисне иновације у постојећи систем. О каквим иновацијама je реч? Да ли je и колико прихватљив предлог који смо имали прилике овде вечерас да чујемо? Мени се чини да није прихватљив, јер деобом свих студената у више трупа које би водили исти наставници све четири године предајући различите предмете, не могу се постићи оптимални резултати. Наиме, мора се обезбедити да наставу изводе они наставници односно сарадници, који су у датой тренутку за дату облает најквалификованији, јер, научне дисциплине толико су се развиле, да један човек тешко може све подједнако добро знати и све пратити на свом научном подручју. Другим речима, не треба, у начелу, један човек да изводи наставу из једног предмета од почетна до краја. Напротив, пожељно je извршити деобу на више наставника, a критеријум за ту деобу треба да буде квалитет и врста објављених радова. Дажле, не могу предавати сви све, већ само оно зашто су квалификовани, на шта je усредсреВена њихова научна активное!. Пошто je мо je излагање било луже, него што сам мислио желим да га завршим са неколико констатагџгја. Прво, мислим да реформа паставно-научног процеса на нашем Факултету мора бити темељна из разлога које сам већ изнео. Друго, тај квалитативни преображај није могуће извршити на мах, јер захтева одреБене припреме, одреВено временско раздобље. Но, да се не би, као што je то досад често био случај, raj преображај одлагао у недоглед, треба утврдити рокове у којима ће читав посао бити окончан. Најзад, треба одмах унети у наставни план и програм нашег Факултета, jep je Статут већ требало донети, све неопходне мере и новине, како би Факултет био и у будућности призната наставно-научна институција која спрема такав профнл кадрова, који одговара потребама нашег самоуправног социјалистичког друштва.

Смиља Аврамов

Желела бих само да учиним једну поправку. На страни 5. стоји да je Катедра за МеВународно право предложила увођење неких пет-шест нових дисциплина. Такав пред-лог Катедра није учинила, нити je о томе уопште дискутовала.

Војислав Петровић

Реформа Правног факултета требало би свакако да обухвати и уцбеник као врло значајан медијум у процесу студирања, у садаппьим условима и најзначајнији посредник у образовању правника. О нашим уџбеницима je до сада доста расправљано, али иницијатива, она права, конструктивна je изостала. То не би смело да се догоди поново. Проблеми везани за садржину и обим материје која се презентира студенту писаном речју, не смеју својом уочљивошћу потиснути дели-