Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

118

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

При томе, поновимо није реч о негирану онога што je учшьено и о позитивним резултатима оствареног, у разним областима технике, медицине и уопште све оно што се заиста остварило у нашем развоју, па и у области права. Све су то остварили управо они кадрови који су изашли из ових наших послератних школа и школа нашег друштва, па и нашег Факултета. С друге стране, када говоримо о овоме није више реч ни о каквим жељама; реч je о остваривању резолуција, односно обавеза које за нас проистичу из докумената конгреса који су непосредно одржани. Мислим да данас имамо одређене критеријуме, имамо одређене задатке, кад je реч о ономе што називамо реформой образована, па и реформа наставе на Правном факултету. Могло je бити спорова, могло je бити сумнье до конгреса, и до Устава, кад je реч о праву. Кад je реч о целокупном нашем образовању и школству, могло je бити и сумње, могло je бити и несагласности, могло je бити евентуално различитих мишљења, и било je, а мислим да je било нормално да у дискусији ко ja je доста дуто трајала око тих конгресних докумената да су предлагана и различита решена, али када су ти документа донети они су постали за нас обавезни показателе, те отуда и дужност комуниста да управо у том смислу, помоћу тих показателе, у извршењу тих обавеза и по критеријумима и задацима који су постављени у там документима, морају даље деловати. Разуме се, на нама je да прогумачимо шта оне суштански значе за Правки факултет, за правку наставу. На нама je, и само на нама, разуме се не без учешћа других, али ми морамо да понесемо одговорност и да одговарамо као комунисти политички како и на који начин смо разумели те закључке и резолуције конгреса, како смо их остварили садржински и којим темпом смо их остварили. Хтео бих да подвучем који су критеријуми прилазу решавања ових ствари. Када je реч о нашем Факултету и када je реч о настави права, када je реч не само о образовној него и о васпитној делатности, ко ja треба системом извођења наставе на Правном факултету и структурой наставе на Правном факултету да се оствари, присутност уставних амандмана и решена кроз Устав мора бити до максималне мере потенцирана и до те мере изражена кроз иелу структуру и нашег наставног плана и програма и живота и концепта и поймана дуди, ради њихове идејно-политичке изобразбе, изградне управо путем наставе, и то имајући у виду управо оно што je у уставним амандманима, а затим у самом Уставу изнето. И ту, разуме се, фактор време je битан за нас који све то савлађујемо теорехски као предавачи и за оне који то треба да прихвате и да савладају. Међутим, тај императивни задатак, задатак који се поставља треба везивати и временски за оно време докле можемо очекивати нареднн конгрес, а то je за највише 4 —5 година, тако да би управо те задатке који су предвиђени документима конгреса, и Седмог Србије и Десетог Савеза комуниста Југославије, у том времену морали извршити. А то раздобље није дугачко, јер није дуто до наредног конгреса, да бисмо mia ли, како се то каже, с чнм изаћи, и не само