Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

131

ДИСКУ США

процеса у целини, у смислу неговог што јачег и дубљег повезивања ca удруженим радом у привреди на самоуправним социјалистичким основама. Јасно je да су при том у првом плану питања даљег развоја самоуправних односа на Факултету у смислу што већег учешћа студената у самоуправним органима Факултета јер: „Активна и одговорна улога наставника и ученика, односно студената, зависиће у највећој мери од бржег мењања постојећих односа у настави и другим облицима васпитнообразовног рада и живота у тим установама као и од односа друштвене средине према њима” (Резолуција VII СКС, стр. 33, тач. 10 ст. 2.). Из претходног јасно следи обавеза свих студената и наставника на Правном факултету, да се доследно ангажују на спровођењу самоуправних процеса на Факултету, анализирајући и критички оценујући досадашњу праксу у циъу непрестаног развијања нових облика самоуправљана стварајући тако услове за његово стално садржајно обогаћиване у смислу што чвршћег и јачег повезивања са потребама праксе дакле, основних организадија удруженог рада у привреду. Решаване другог не мање важног, питања ефикасности студирања како у квалитативном (утврђиване оптималног нивоа потребног знана ко je студент треба да има ради успешне верификације у пракси на радном месту, утврђивање степена прилагођивости наставних планова, програма и метода рада све далекосежнијим променама у друштву итд), тако и у квалитативном смислу (утврђивање односа између броја уписаних и броја студената који на време дипломирају, утврђиване просечног времена студирања у циљу његовог непрестаног смањивања) представља conditio sine qua non сваког озбиљног и одговорног прилаза измени постојећих односа на Факултету, у циљу његовог што бржег и ефикаснијег преображаја на самоуправним основама, да би могао боле да одговори захтевима и потребама друштва, јер постизање што бол>ег квалитета и високе ефикасыости васпитно-образовне делатности захтева примену савремених наставних средстава и метода рада .... при чему: „наставни планови и упбеници и друга средства за образовање морају у идејном погледу одговарати цилу васпитања и образована, бити научно заснозани и прожети самоуправном марксистичком идеологијом и самоуправним определенен. Потребно их je такоЬе у великој мери ослободити сувишног историцизма и енциклопедизма” (Резолуција VII Конгреса СКС, стр. 33, тач. 8. и 9.). Аакле, потребан je такав процес образована у којем je јасно потцртана и заоштрена одговорност свих учесника (наставника и студената) и у коме се заједништво интереса испољава у квалитету пренесеног и апсорбованог знана при чему ови актери морају бити подједнако заинтересовани за крајњи исход који се између осталог испољава и у сманену трајања просечног времена студирана са свим позитивним реперкусијама на личне (већи степен квалификације) и друштвене итересе (сманене цене образована по студенту, већи број квалификованије радне снаге интензификација образовног процеса у смислу неговог подизана на виши квалитетнији ниво).