Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

146

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

тављено као претпоставка изградње нових друштвених односа, неразвијено je и отуда незнатно учешће студената у самоуправним органима. А ми, на жалост, имамо врло лоше искуство од јуна ове године које нам негативно говори о томе како смо се ми до сада поставляли према студентском учешћу у самоуправљању. Савез комуниста Југославије по свои задатку мора да се залаже за темељиту промену у положају школства и за његово повезивање ca осталим друштвеним заједницама и делатностима, а посебно путем самоуправних интересних заједница. Ми смо свесни чињенице да се правник који се ствара на овом Факултету убудуће мора стварати као правник који je усмерен на рад, и као правник који ће се образовати путем рада. То мора бити правник чија знања треба да одговарају не само данашњим већ и сутрашњим друштвеним потребама. Ово није задатак који само пред нас поставља партија, већ je то задатак који пред нас поставља научно-технолошки развој последних деценија и самоуправни развој. Према томе, помоћу наставе будућности Правног факултета, а ту будућност морамо схватити врло близу, треба развијати стваралачки однос према раду и стваралаштву уошпте. Треба у студената развијати активније прилажење настави, коришћење литературе, учешће у превазилажењу застарелих и оптерећених наставник програма, разноразним материјама које често нису потребне и које нам сметају да сазнамо и оно што je суштинско и због чега смо овде. Треба такоВе оспособити младог човека, као што то и Десети конгрес каже, за самообразовагье. Треба му дати у руке једну методологају, један правнички начин мишл>ења који ће моћи ефикасно да користи касније. Сем тога, ангажовање марксизма у настави, његово провлачење кроз све правне и друге ванправне дисциплине и предмете, мора бити интензинвније него што je то до сада био случај. На крају желим да приметим да смо до сада, углавном, спомињали реч реформа и да смо говорили о томе да наставу треба реформисати. А оно што реформа значи етимолошки и лексички, то je промена на болэе, али без промене суштине. Међутим, данас постајем све више свестан тога да ми, у ствари, не желимо само промену облика, већ промену суштине, ми желимо промену суштине Правног факултета. Дакле, ми не желимо класичну реформу. Ми желимо тотално, квалитативно мењање постојећих односа на овом Факултету. Ми желимо револуцију.

Владета Станковић

Мене je у великој мери инспирисао мој претходник, друг Марковић, у свом изванредном прилогу дискусији, да говорим о организации и извођењу наставе, које сматрам ј едком од битних претпоставки за сложено и успешно остварење реформе на факултету.