Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

154

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

логику која je неспојива ca социјалистички усмереним личностима којима дијалектика свакодневних иновација и тежњи ка бољем, треба да буде саставни део опредељења. Такве људе, мада понекад њихов став не произилази из претенциозне жеље за свесном диверзијом напредних напора, него из још увек ушанченог традиционализма на нашем Факултету, налазимо још увек у редовима наставника. Друга група људи, којима се не налази место у Савезу комуниста него у можда некој другој организацији, ван наше самоуправне заједнице, против чијих ситносопственичко-грађанских идеологија ce СК бори, јесу л>уди који организовано, смишљено или прикривено саботирају напоре за менане; који ce изјашњавају за постављене циљеве али се на другој страни понашају тако да ce поставља питање да ли они могу уопште бити васпитачи младе генерације. Jep, немају оправдана за то да због пар табака више не обраћају пажњу како ће уџбеник бити применљив и сврсисходан или колико ће то помоЬи студентима што се у крајњој линији одражава као елемент неуспеха студената, jep свом личном интересу подређују општедруштвени инстерес. Ако реформу прихватимо као један од сегмената преображаја наш er друштва ка постављеним диљевима ослобођена рада, ако реформу прихватимо као процес који je везан за менане целисходног образовно-васпитног система, ако je схватамо као део укупне стратегије радничке класе, онда je јасна политичка квалифшсација луди који су са оне стране барикаде, без обзира у ком се виду они дефинишу. Њихова политичка квалификација није само то да су они против реформе као такве него су они против општих интереса и циљева остваривана историјске улоге радничке класе и њене авангарде. Знамо како се са таквим лудима треба обрачунати, били они у редовима СК или не. Идејна и акциона днференцијација која ће нужно произипн током саме акције реформисана, мора довести до још већег јачања утицаја и акдионости СК на нашем факултету, jep баласт у наредним акцијама не треба носити. По природи ствари и одговорности, за успешно обављање постављених задатака, највећу одговорност сноси наставнички огранак СК. Колико je он тај део успешно обавио до сада, о томе конферендија треба да Aâ своје мишљење и оцену, jep мора се одговорити на питање због чега се ствари не одвијају утврЬеним темпом и поред једногласног изјашњавања свих студентских огранака. Други Део послова морају да носе, са пуном одговорношћу, студентски огранци као и друге друштвено-политичке организације на Факултету jep j едино заједничком акцијом, која je ствар свих, резутат може бити деловит. Реформу морамо одредити координатама ужег и ширег смисла. Општи део за измену постојећег система односа налази се у суштинској промени положаја образоване делатности у целини, која за циљ и основу има самоуправно удруживање система образовања као интегралног дела удруженог рада путем самоуправног конституисања, што подразумева и регулисање односа потреба и давања, а што je систематски условљен процес. Без решавања овог питања, које je императив дал>ег развоја система односа у области образована, не може бити ни решена порблема реформе.