Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

155

ДИСКУСИЈА

Друга део послова који се морају у што краћем року репшти такве су природе да готово у целини зависе од наших напора. Првенствени задатак јесте да се у процесу промене плана и програма осигура доминантна улога марксизма као једине идејне основе образовно-васпитне делатности. Друга, да се у одређивању циљева, обима и карактеристика предмета који се изучавају, мора узети као мерило његове сврсисходности, циљ да оспособи за рад, стваралачки однос према раду и самообразовање студената. Трећи део јесте да се у тој промени обезбеди остваривање концепције перманентног образована, које још није нашло довољно места у досадашњим разговорима. Да се развије спремност и способност за изгрэ,ђивање социјалистичких самоуправних односа у сваког студента, као носилаца будућих самоуправних односа, што значи образовати у самоуправном духу путем конкретне примене уставних начела и свестрано учешће студената у самоуправним органима факултета; створитн услове за што већи степен ефикасности студирања jep je очигледно да садашњи систем;, године за годином, није верификован у пракси као добар, када je просечки ток студија готово дупло дужи од предвиђеног; да се доприносе смањивању утицаја социјалних услова на студирање; да се план и програм мења не само структурално него и концептуално. Четврти део послова јесте преиспитивање кадровске структуре предавачког кадра на факултету и утврђивање свакодневне обавезе за усавршавањем. Посебни вид реформе налази се у суштинском повезивању образовног и васпитног у истом процесу, jep очигледно занемаривање једног или другог елемента нужно доводи до недоследности система. Предлажем да се у вези са овим питањима, под врло хитним поступком, ставе у функцију Већа године, преиспита њихово функционисање и по потреби покрене поступай за нов избор, тако да се оспособљена већа године определе за конкретне предлоге по пој единим питањима руководећи се закључцима конференције, те да се у што скорије време резултати доставе надлежном самоуправном органу Факултета који о томе треба да да коначну реч. Паралелно са тим акција мора да се води на свим огранцима СК као и у организации Савеза социјалистичке омладине на факултету, тако да посао крене.

Потежица Оливер,

студент

Започео бих своје излагање питањем учешћа студената у раду у представничким и управним тедима на Факултету. Постоји једна константна потреба за тим, ради потпунијег остваривања самоуправљања, стварног решавања студентских проблема и на тај начин једног ефикаснијег, али краћег студирања. Студенти и професори су овде радни људи. Значи, они имају своје интересе и проблеме, због тога треба пронаћи најадекватније начине и праву меру учешћа и једних и других.