Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

168

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

Та неравномерност je очигледна и јасна свима на Универзитету, али у нас се прелази преко тога, као неважно ствари. Не треба бити много паметан па схватити да je то итекако битно за једног студента да ли ће имати: дом, кредит, повластицу за вожгьу, потврду о одлагању извршења војне обавезе и низ других повластица и бенефиција. И док je студентима осталих факултета (Медицински, Економски, Технолошки и др.) дозволено да са по два, три испита, неположена, из претходне године упшпе редовно наредну годину и користи постојеће бенифиције, то нашим студентима није омогућено ни са једним заосталим испитом. Аозволићете, али то су животина питана студената и нима није свеједно какав je режим студија и како ће се решити нихов положај. Зато су и тражили да се елиминише дискриминација између нас и осталих студената Београда. Овакав режим студија који постоји у нас, ј едини je на Универзитету па се намеће неоправдан заклучак потценивана тежине нашег Факултета. Крцун Араговић,

студент

На недавно одржаним конгресима и конференцијама Савеза комуниста, донети су и документи о променама система политике васпитана и образованна и у њима су формулисани заклучци и захтеви који представлају основне токове далег процеса реформе. Ти документи, посебно конгресне резолуције, производ су низа година, али су тек сада створени услови да се у одговарајућој друштвено и идејно-политичкој клими изврше промене и у облику и у методу васпитања и образованна посебно повезане кроз питане удруженог рада. Дошли смо у фазу када с пуним правом можемо тврдити да су разлози за реформу сазрели и да свако одуговлачење уједно представла корак назад. Реформу треба сматрати сталним процесом а не акцијом кратког даха, јер она обухвата континуирани процес и подразумева целокупно деловање факултета као установе. Ово намерно истичем да бих указао на то да, када говоримо о реформи, не можемо само говорити о промени наставних планова и програма већ о целокупном систему који обухвата једна установа као што je факултет. Ова дебата, као и прошла, доказала je колико je ово питање актуелно за нашу средину. Ми смо у протеклом периоду доста пута разговарали о реформи, пре четири године била je и тематска конференција на ову тему али вал>а констатовати да нисмо много учинили и да се дати процес образована и режим студнја није променио. Ми смо раније имали обичај да се у овој „петици” сакупимо, и то у великом броју, када би тражили неки ванредни испитни рок или проширење пспитног рока, па смо тиме сматрали да смо нешто на реформи учинили. Уз велике аплаузе и добре пароле успевали смо да донесемо јединствене закључке које je касније разматрало Факултетско веће и у већини случајева позитивно решило. Увек смо то питане поставл>али наопако, односно супротно ономе како то данас желимо, тј. да нам испита буду