Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

само једна редовна форма и завршни чин, а да главки акценат буде па садржини наставе и образована. Проблем je како најрационалније и најбоље да стекнемо потребно знање и да савладамо све дисциплине које су неопходне да одемо спремни са овог Факултета. Сваки дан, месец и семестар морају се максимално искористити. Друто питање које je доста значајно односи се на режим студија. Оно je веома актуелно, jep садржи дилему о томе да ли да се определимо за систем година за годину или не. Да je ова дебата била пре годину дана вероватно да би и моје опредељење било година за годину, јер тај систем има својих предности. Међутим, последње промене у друштвеноекономском положају ученика и студената условљавају да и овај Факултет мора да учини одређене промене у режиму студија. Али то није све. Наши студента су се, найме нашли у нај горем положају у односу на остале студенте, jep студента других факултета могу да стичу сва права везана за друштвено-економски положај и са пренетим једним, два па и више испита, док наши студента то уопште не могу. Да ли je целисходније и друштвено оправданије да студент пренесе један испит или да изгуби годину због једног испита. Мислим да у овом случају морамо учинити одговарајућу промену и унети je у Статут факултета. Moj би предгог био у томе да студента из године у годину могу да пренесу само један од заосталих испита, с там што тај испит морају положите да би могли полагати испите из наредне године. Истовремено бих учинио предлог да се пој едини предмета предају у једном семестру, с там да фонд часова буде онолики колики je предвиђен за целу годину. Ово због тога што би и то допринело скраћивању трајања студија. Када се говори о садржини наставе и уопште о томе да ли садаппьи упбеници и цео систем наставе одговара ономе што потребе налажу, ja мислим да управо кроз ту призму треба посматрати какав ће један уџбеник бита, како ће једно предавање да изгледа, хоћемо ли ce опредељивати за колоквијуме, вежбе, испите и сл. Ми морамо да имамо у виду чшьеницу да сваке године доживљавамо крупне друштвено-економске промене које условљавају и велике промене у даљем развоју политичког и норматизног система. Недавно je објављен податак да ће се ове године у Републичкој скупштини донети око 3.000 закона. То говори да стварно морамо да се припремамо за живот, тј. да будемо спремни да разумемо све промене које следе и да их правилно тумачимо и спроводимо у дело. Реформа подразумева изградњу самоуправних односа на Универзитету. Ако je наука та која заједно са праксом допржоси усавршавању друштвеног самоуправљања онда не смемо дозволити да на Универзитету каснимо са изградвьом самоуправних односа. У процесу реформе важну улогу одиграо je Закон о високом школству, који je омогућио много веће учешће студената и представника друштвене заједнице у органима самоуправљања. Када je реч о учешћу студената мислим да ће се у ново] организации Савеза социјалистичке омладине студенти много ефикасније орга-

169

ДИСКУСИ JA