Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

180

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА

ција са нима и др. Од тога свакако нису ни наставници и много чему поштеђени. Зато би приликом стварана нове организације и др. на Факултету, требало имати на уму и потребу реформисана администрације. VII. Предлог у вези рада Конференције. Узимајући у обзир ранија искуства у вези са овим и сличним питанима, мислим да би пре усвајана неких закључака било обавезно да се поново састанемо (без обзира да ли сви или неко тело које би Коференција одредила, али најбоље опет сви заинтересовани —а то значи сви) и тек тада да одлучимо које и какве заклучке Йемо усвојити, донети. То би омогуйило да се и о заклучцима, дакле у вези са дискусијом заузму јасни и одређени ставови, односно чврсти задаци. То Йе олакшати и спровођене усвојених закључака. Деметровић Милка,

студент

Анализирајући протекли период и оно што je урађено °А задатака који су нам планом рада били постављени, можемо констатовати да се по питању реформе учинило врло мало. Мада je планом рада јасно разраВен цео ток прве фазе у реформи, подељене обавезе и задужења, фиксирани рокови у којима се задади морају изврпшти, многи су избегли своје обавезе. Питању марксистичког образована и идејног оспособл>авана младих путем редовне наставе не посвећује се ни минимум пажае, док се на другим факултетима марксизам учи већ као посебан предмет. Шта више и тако где оно делимично постоји летимичко се репродукује онако како je минимално а често и неадекватно у уџбенику заступлено. Стога се може констатовати да није постушьено по плану рада СК Правног факултета п плану рада Универзитетске конференције СК Београда, Реформа не подразумева само усклаВиване плана и програма са савременим потребама нашег социјалистичког друштва увоВенем нових предмета већ и преиспитивање постојећих и то како њихове садржине и обима тако и њихове педагошке стране итд. Морамо поћи од тога да лик данаппьег правника није и не треба да буде исти као оног пре двадесет година. Његов квантум знана мора бити већи, али у којим оквирима треба да се стиче то знање. С обзиром на постојање средних факултета (факултета политичких наука, факултета економског, социологије и лр.) који стварају одговарајуће стручњаке, правнику би на тим пољима требало дати један општи ниво знања, а пропшрити обим његовог знања из нових правних области: стамбеног, водног, рударског и других које до сада нису проучаване или су проучаване у мери која није у складу са потребама. Реформа треба да донесе промену у погледу усмерености тако да се целокупна васпитно-образовна делатност усмери на образовано и васпитане за рад и путем рада. А то Йе се постийи само онда ако се наставни програми и планови усагласе са потребама овог нашег савременог друштва.