Arhiv za istoriju Srpske pravoslavne karlovačke mitropolije

Архив за историју српске православне карловачке митрополије 229

"Ап. Величества, благоутробњејшаго нашего Императора Франца

Јосифа |. споспјешествовати от Р Рана трудилисја јесми. ж ж Синод се сложио у томе, да — по налогу комесарову — бира најстарије архимандрите, и тако буду изабрани Самуило Маши-

ревић за темишварску епархију, Арсеније Стојковић за будимску,

Емилијан Кенђелац за вршачку и Прокопије Ивачковић за арадску.

Тадање је јавно српско мњење било јако озлојеђено на Синод, што није бирао народне љубимце Арх. Сергију Каћанског и Никанора Грујића.

Горњи избор буде потврђен идуће године, те изабрани посвећени у Априлу 1853. за владике.

= ЗАПИСНИК

збора настојатеља фрушкогорских манастира одржаног у ман. Гргетегу 10. (22.) маја 1892.

Горњег је дана одржан речени збор по овлаштењу благопокојног патријарха Георгија Бранковића у предмету уређења монашког чина и манастира.

На збору су били:

Иларијон Руварац архимандрит Гргетешки, Евлогије Кузмановић архимандрит Вел. Реметски, Платон Телечки архимандрит Беочински, Исак Дошен протосинђео наст. Хоповски, Гаврило Змејановић протосинђео Крушедолски, Амфилохије Јеремић игуман Шишатовачки, Теофан Косовац игуман Привине Главе, Сава Орловић игуман Јазачки, Митрофан Павловић игуман Бешеновачки, Спиридон Илић игуман Раковачки, Емилијан Бајић игуман Врднички, Милутин Јакшић јером. адм. Мало-Реметски, Платон Николић јером. админ. Фенечки. Осим Фрушкогорских настојатеља учествовали су још Мирон Ђорђевић игуман манастира Ковиља и Сергије Шакрак Нинић бележник епарх. управе у Новом Саду из епархије бачке.

На збору је претресено: =. ; 8.

П. _

Сазивач збора овог архимандрит Иларијон изнео је пред збор „Правила по којима су дужни да живе калуђери“, која је саставио Његово Високопреосвештенство епископ пакрачки господин Мирон, као предлог, Светом Архијереском Синоду с позивом да и о тим правилима искаже збор своје мишљење, односно примедбе, ако се што на иста „правила“ приметити има.

Збор се одазвао том позиву, и пошто су правила та, односно предлог за Свети Синод прочитана, учињене су на исти — следеће скромне примедбе:

1) Да се овим правилима назив „калуђер“ замени са „Монах“ односно „Свештеномонах“.

2.) У погледу П. поглавља „Искушеник“ предлаже збор, да се

· 8. 9. 7—12 према следећим напоменама измене;