Bitef

Kneeplay 2 čin II prizor ЗА ; svemirska letïlica iznad polja prizor IB: voz Kneeplay 3 ein 111 prizor 2B: sudnica / zatvor prizor 3B: svemirska letilica iznad polja Kneeplay 4 ein IV prizor 1C: zgrada prizor 2C: krevet prizor 3C: unutralnjost svemirske letelice Kneeplay 5 Pored ove pódele vremena i pro stor a, îmao sam pripremljenu svesku skica, koje ée dati jasnu predstavu о dekom i pozornici. N amer avail smo, Phil i ja, da uzmenw kao glavnu temu voz i, dok sam pravio skice za sve prizore, Phil je komponovao muziku na temu voza. Bilo je to u maju 1975. Poletkom leta Phil se, sa mojom sveskom skica, nalazio u Novoj Skotiji, gde je napisao muziku za celu operu. Najesen je to snimio na magnetofonsku traku koju smo preslusali. Uradio sam, u to doba, poslednja retuliranja mojih skica, a onda smo poleli da razmilljamo o podeli uloga. Iz finansijskih razloga mor ali smo se zadovoljiti sa četiri glumca za g lame uloge, tri glavna plesača, sedam do osam muzičaraa i horom od lest mulkaraca i lest žena. Tokom decembra priređivali smo audicije (Andy, Phil i ja) i birali osobę koje su nam izgledale najpodesnije. Tako, na primer, svi horisti su morali da znaju pevanje, glumu i pies. Iza toga poleli smo sa probama, koje su trajale tri meseca. Andy je u poletku radio odvojeno, polio je već bio upoznat sa strukturom muzike. Uz improvizacije sa njegovim plesačima и studiju Byrd Hoffman, definitivno je izradio svoj reenik gestikulacije. U taj reenik unosio je odvojeno niz primedbi о korelaciji prestara î vremena. Phil je, sa svoje strane, simultano radio sa horistima, upoznavajuéi ih sa njihovim partiturama. Pošto smo imali и vidu da ée ova opera biti prikazivana na raznim internacionalnim pozornicama, odlučili smo da pesme moraju biti relativno lake za razumevanje. Тако su horisti, na primer, nauČili ritam muzike (2.2 1.2.3. 2.2) i note skale (do-re-mi-Ja-sol itd...). Onda sam, uz ucesée Phila, Odrzao probe i poéeo da razmeltam Ijude na odredena mesta. Uve к sam se tur dio da pronadem ne ко jednostavno rešenje, koje če omogućiti da se svaka pesma dobro čuje. Prvo bismo radili na svakom prizoru pojedinačno, a onda, počev od prvog, na svakom Činu redom. Pośle osam do devet nedelja zavrlio sam, u glavnim crtama, četiri lina i pet interludija. Poéeo sam, и stvari, sa » zglobovima «. U to doba, mogao sam već da pratim odvijanje opere u celinil U toku nedelje probali smo obilno po jedun ein dnevno, s tim ho bismo nastojali da celu operu predemo u pętak. Pośle tromeseénih proba, pozvali smo nale prijatelje da nekoliko puta prisustvuju tim probama, mada bez kostima i bez dekoracija, polio smo do njih mogli doći tek u Italiji. Upravo se vraćam iz Milana, gde sam dva meseca radio sa tehnilarima iz Broggi Brasa, koji su pravili dekoracije prema mojim crtezima .. .«

geneza Щ Bila je zima, 1973 — 74, kada Ж smo Bob Wilson ija pomiHjali .йв&х S na ewentualna saradnju. Obojica ЩВш№|ЦТ LR smo u t 0 doba imali swoje tekuče problème. Bob je priwodio kraju rad »Źiwoł i doba Josifa Staljina« i !!™И ( počinjao da koncipira komad »Pismo kraljici Viktoriji «, dok sam ja, и isto wreme, završavao B poslednje sekcije »Muzike za 12 głosowa «. Zato su nasi prwi НРРГ Я susreti bili saswim nezwanicni, a do prawe saradnje došlo je l) tek docnije. Ali, i pored toga, ЩтШ zahwaljujući owim sastancima, ■-■ \Wk : Łu J " mogli smo odrediti ważne elemente za budući rad. Ako me sećanje ne wara, rućawali smo te prwe godine swakog cetwrtka u jednam restoranu Sohoa, iako su nas probe i gostowanja ponekad ometale u tome. U tom ambijentu izdwojili smo osnowne linije opere i odlućili o njenom naziwu » Ajnštajn na płazi«. Prilikom tih susreta takode smo odredili teme i raspodelu scenskog wremena, A onda smo pristupili stwarnom radu. Bob je nacrtao dekoracije i ja sam mogao da poćnem sa komponowanjem odgowarajuće muzike. U februaru iii martu 1975. dobio sam od »National Endowment for the Arts« nalog da napisem nowo delo, Predložio sam Bobu da naša opera poćne sa muzikom koju ću komponowati za Town Hall, odnosno sa »Another Look at Harmony« (maj 1975). U »Ajnštajnu na pi azi«, to je muzička tema prwog čina prwog prizora (woz), kao i prwe igre (č in 11, prizor 2). Od tog trenutka, tempo naŠeg rada postaje brži. Bob Je dowrsavao skice dekora, dok sam ja komponowao odgowarajuću muziku. Te jeseni, 1975, bili smo stalno zajedno. U nowembru muzika je bila gotowa, scenske dekoracije skicirane u celini, i mogli smo da pristupimo formiranju nase grupę. Pośle sedam dana audicija u decembru (werowatno najtežih od swih koję smo imali), stworili smo šaroliku grupu, nadarenu raznim talentima, koju je trebalo upućiwati u rad. Bilo nas je šesnaest i radili smo neprekidno tri meseca. Swirao sam skraćenu werziju partitura. Odrïawali smo sa Bobom i Andy de Groatom swakodnewne probe muzike, igre i režije. Poslednje nedelje pridružila nam se i moja grupa od Sest muzičara. Zatim smo nedelju dana odrzawali generalne probe u Video Exchange Theater u Njujorku, uz prisustwo nekolicine gostiju. Razmišljajuči о тот delu, uwidao sam da sam ga stworio na način koji ni po čemu ne liči na moje ranije kompozicije. Nije mi bilo jasno, da li je do toga došlo usled prisustwa nowe koncepcije (Bobowe), Ui, jednostawno, zato Sto je posredi bilo istraziwanje jednog nowog medijuma. U swakom slucaju, zahwaljujući dramskoj strukturi opere u trajanju od četiri i po sata, uputio sam se u sferu, ćiji muzićki i emocionalni sadrząj