Bitef

žetju, nešto što biste voleli da uradíte, ali u tome još niste uspeli? - Veoma bih voleo da snimim filmsku verziju nekog dela u stilu Familiendialog ili Kriegsanleilung, ali to bi moralo da bude sa mojim igračima. Voleo bih da mogu da snímam u pravom ambijentu, bila to kafana ili klanica. ŽVÁOcTi-H" 1 - U toku poslednjih deset godina u Nemačkoj je nastalo novo baletsko pozorište, u kóme je sadržaj od osnovnog značaja, kao i kidanje sa klasičnim izražajnim oblicima i njihova ponovna procena. Imate li nečeg zajedničkog sa Ijudima kao što su Pina Bausch i Reinhild Hoffmann? Šmátráte И da ste deo nekog određenog pokreta, mislite li da se svi borite za istú stvar ili ste mišljenja da se svako od vas razvijao nezavisno jedan od drugog? - Mislim da sam se ja razvijao na sopstveni náčin i daje moj náčin rada nastao mnogo pře švih ostalih. Trenutno sam veoma razočaran, naročito zbog toga kako novi koreografi odbijaju da se bave sadržajima kóji nešto znače. Činí mi se da pravimo korak unazad. Nemačka ima veliku tradiciju u modemom baletu. Setite se samo dvadesetih i tridesetih godina, igrača kao što su bili Wigman, Kreutzberg, Vogelsang, .. Svi su bili veliki individualisti. Ta tradicija u razvoju modernog baleta je nešto što Amerikanci, na primer, nemajú. Naš nemački sistem dotiranja pozorišta omogučuje koreografima i igračima u istom pozorištu da se zajedno razvija-

Johann Kresnik Koreografsko pozorište Ne zanimaju gá parcele za obradu ni već obrađene njive, one koje još uvek donose plod i one koje su odavno postale jalové. Isto je tako ravnodušan prcma starim žanrovima i granicama: drami, operí, baletu... Njegovo delo živi od borbe protiv stepa i napaja se stalno obnavljanom optužbom ravnodušnosti i upornim zahtevima za naklonost. Njegove pokretačke snage - bes i očaj - gone ga u agresívnu dinamiku njegove koreografije i često tananu něžnost njegovih prizora. Bitisanje kao robovanje i pobuna. Stil mu je izraz te svesti. Njegova estetika - ne obaziruči se na