Bogoslovlje
1204 године. У том се смислу већ определио и пок. Јнречек (Ист. Срба прев. Радонић I 212\ Година 1208 je немогућа. Јер, пренос Немањиних моштију, као што излази из горњих излагања, претходио je подуже времена доласку Стрезову у Србију, па и смрти Вукановој 1 . Међутим, то су по свој прилици догађаји или из краја 1207 или из почетна 1208 г. Исто тако je немогућа и 1204 година. Јер 19 фебргар, кад су, по Сави. Немањине мошти стигле у Србију, ранији je од 12 апр. 1204 г., кад су Латини заузели вйзантиски Цариград. С друге стране, по причању Савину и Стефанову, пренос моштију Немањиних морао би пасти што ближе том латинском освојењу Цариграда, а и Вукановој бирби са Стефаном, то јест што ближе 1204-тој години. Но дабогме, ако je то истина, онда поново настаје старо питање, откуда у житију Немањину од Св. Саве један тако погрешай хронолошки податак, то јест да су Немањине мошти, тек после осмогодишњег лежања у хиландарском гробу, пренесене у студенички гроб; другим речима да je то било тек 1208 г.? Можда ће ко опет сумњати, да ли не само овај податак о коме je овде реч, него и остали хронолошки податци о Њмањи, сач) вани нам у житију Немањину од Св. Саве, потичу из Савина пера. Јер, то je прва мисао која се при том јављаНо ja држим да, после расправе Павла Поиовпћа, „О хронологии у делима Св. Саве“, Глас Српс. Кр. Акад. 112 0 924 )> тешко може више бити такве сумње. Па зар онда Св. Сава није знао, колико му je отац тчивао у Хиландару?! То, по свој прилици, није случај, ма да се и синови могу збунити у хронологији свој их родитеља. Куд je и камо вероватније на пр. да су доцнији
OПо Теодосн \ју бар пзгледа да je Св. Сава са Немањиним моштима стигао у Србију доста пре слфти Вуканове. Теодосије, найме, прича како су се Стефан и Вукан, од доласка Савина с моштима очевим у српску земљу, веома заволелн, jep се Вукан засрампо, и стидео се, својега гажења заповестн очеве, па je говорпо да je његова непокорност према Стефану потекла не од његове воље, него кривицом властеле ко]а га je на то подбадал! и наговарала. Пошто je, вели даље Теодосије, тиме престало у Српству гпњење и пљачкање ; и сви су се српски непријат. љн, вндећн како оба брата живе заједно у љубави, обратили с љуоављу на њихову страну (изд, ДаничиП стр. 97). Према овоме се чини, као да je љубав Стефана и Вукана, пошто их je измирио Сава над моштима Неманинпм, подуже трајала. А одагле даље излази да, ако je Вукан умро 1208 г., онда je Сава с моштима Немањиним дошао у Србију бар коју годину пре тога.
78
„Богословље"