Bogoslovlje

му, къ потерТ веры во всякш ндеалъ, къ невърлю, къ отрицашю загробной жизни, въкрайнемъ развитии даже къ самоубийству, . . «

Хе/пингер, стр. 391.

. Zu Dodona wur- 1 de Zeus als männliches Prinzip, j-l Dione als weiblieches verehrt. ; | j Neben ihnen erscheinen des Zeus | Tochter, Pallas Athene, und [3 sein Sohn Apollo. |[ (прескочена 4 реда). Zeus spendet Regen, schleudert Blitze und verkündet seinen Willen durch das Rauschen der Blätter in der heiligen Eiche und durch den Vo- [>4 gelflug. Die Kämpfe gegen seine Feinde sind beendet (Titanen) : diese sind in den Tartarus geworfen. : (прескочена 2 реда) 2. In Pallas Athene und A- j pollo legt sich das Wesen des Zeus auseinander, ausgenom- ( men seine Vaterschaft, j ; (прескочеи 1 ред) Jene ist ursprünglich Symbol der Himmelsklarheit und zugleich des reinigenden Gewitters, Kämpferin gegen die Finsternis (Gorgo) ; ethisch gefasst wird sie das Symbol der Weisheit, Wissenschaft und Kunst. Apollo repräsentiert das Licht, fruchtbringend, aber auch Verderben sen-

Г. Парен та, стр. 358.

( 3. У Додони ce Зеус ποιπτο1< вао као мушко начело, а [ Диона као женоко. ; Зеусова (сушност, изузевши гьёгово очинство, раствара се у ћерн му ЈПаладн Атини псину му Апо(лу. I Стари Јелпнн поштовалн Дсу, поред Зеуса, највише Накладу Атину и Апола. ј Зеус даје кишу, баца муње, објављује своју вољу шуштањем лишка на светом храсту и у лету 4]тица. Он je довр-шио борбу са својим непријатељима, Титанима, и бацио их je у Тартар. Il Атина je испрвице символ небеске ведрине и уједно олује која разведрује ; она je боритељица против таме. Кад се схвати с моралне стране, Палада Атима je символ , мудрости, науке л уметйости. јАполо представља светлост. Он доноси плод, али шаље и пропаст ; он спасава од телесное и моралног к вар ежа. Мањег значаја имају : Хермес, божапекп Весник,./.,.«

71

Оцене и прпкази