Bosansko-Hercegovački Istočnik

! • ' Т

Ст р. 40

повисе и да јој нов олтар саграде. На што ја Његово Високопреосвештенство својим одписом од 6. јула Број 1592. благоизвољсло свој Архијерејски благослов послати, да се ћелија по жељи чардачанске општине разшири; те пошто томе од-стране области никакве запреке није бпло, то је благословом Архијерејским у суботу 1У. августа, уз припомоћ свештеника: Цвије Поповића и Петра Варнице, прото Вид. Ковачевић осветио олтарски темељ по изложеном правилу у „допунителном требнику". Истина да је био тежетни дан, али је ипак доста старјешина на освекењу темеља било и прилично ирема броју п прихода пало. Кад је већ ћелија близу довршена била, замолила је чардачанска општина Његово Високопреосвештенство Господина Митрополитаза Архијерејски благослов, да се ћелија назове црквом и да се освети. Усљед чега је Његово Високопреосвештенство, на молбу срп. правос. чардачанске општине и свештеника Цвије Поповића, дописом својим од 25. октобра Број 2609. благопзвољело послати освећени Антимис и дозволити да се ћелија у Чардачанима назове црквом и да се у недељу 5. НЈвембра освети, и да тај чин обави прото Вид. Ковачевић, уз припомоћ оближњих свештеника, по изложеном иравилу у „допунителном гребнику." Но пошто је још нешто у цркви било недограђено, а како је опет 5. новембра било освећење српске православне школе у Прњавору, те да неби ни онамо ни овамокривало, то је сри. чардачанска општина одредила за освећерве, сабор Архистратига Михаила. У очп истога дана у уторак вече, обавио је прото Вид. Ковачевић вечерње а послије свеноћно бденије уз припомоћ свепгг. Цвије Поповића и предсједника српско-православне црквене ј

Св. 1 и 2

ребровачке општине г. Саве Сурутке, који се доста у црквеном правилу разумије. Сутра дан свршена је јутрења, и онда у 10 сати отпочето је освећење по изложеном правилу у „допунителном требнику." При освећењу уз проту Ковачевића чинодјеиствовало је још 7 свештеника, а при служби свештеници: Петар Иванковић, Милан Радовановић н Петар Варница. Служба је Божија свршена у 12 и по сати. На служби посдије еванђеља, изговорио је нрото Вид. Ковачевпћ сходну бесједу дану и свечаности, поучио народ да чува своју св. православну вјеру н срн. народност, да не заборави на св. матер цркву, да буде послушан своме свештенику, да се законима црквеним и државним строго покорава и т. д. Послије службе у 1 и по сат био је објед. При обједу прву здравицу напио је прото Вид Ковачевић, у име Његовог Високопреосвештенства Његовом Величанству Цару п Краљу Фрањи Јосифу I., другу је напио изасланик котарског уреда г. Розман, Његовом Високопреосвештенству Госп. Митрополиту Георгији Ншсолајевићу, а трећу прото Вид Ковачевић вигокој влади. Све три ове здравице биде су врло зпачајне и свака је нропраћена од срп. правосл. Цј .квеног пјевачког бањалучЕсог друштва са многаја љета, пуцњавом из прангија и звшењем; још даље при столу пало је лијепих здравица, које је пјевачко друштво са неколико лијепнх српских нјесама пропратпло. Народа је при освећењу било прилично доста, премда је био ладаи и суморан дан, нарочито се могу пофалити ерби бањалучани, који ову свечаност посјетише и материјално потпомагаше, а за њима срби прњаворци, који обилатим прилозима у помоћ притекоше. Прилога је пало 360 фор. а кум Танасије Радонић из Чардачана, приI дарио је 100 фор., даклен свега 460 фор.

Б.-Х. ИСТОЧНИК

П0УКА

у недељу по воздвижењу частнога крста,

По

руском.

Браћо, познајмо достојанство нашега призива! видимо ко нас призива? Ни пророк, ни анђел, ни арханђел, него сам Владика и Господ њихов. Послушајмо Његов најмилнји глас, који слушају све видљиве и невидљиве, разумне и безсловесне (неразумне), жпве и мртве ствари. Тај глас је из нпчега све створио, као што и поје

Давид: Тон р(Ч(, — и еишл, мокм-б и — ( О здмш^ја ; а на другом месту стоји писано; Полжмил-к еш и ТК1 [КЛЧПКЛ.Л. О човече! Теби је цата вредност већа од свих других твари. Тебе Господ није створио само речју својом, него и својим пречистим .рукама, Даровао ти је живу, словесну и разумну душу,