Branič
број 14,
б р а н 11 ч.
495
подједнако нраво ; он не разликује шта више нн суштину — саобраћајни материјал — па припадао он држави илн приватном друштву. Радња железница са европскс тачке гледишта, стављена у однос са њеном социјалном п територијалном корппшћу п ираво сваке железнице, бар у време рата, неће више имати свога извора у маси иредмета приватнога права, већ у виталној потреби заједнице свију држава. Ова повластица, која се даје саобраћајном матерпјалу железничком, такође је нов спстем ; то је неутралност саобраИајних срестава прелш грађанском и трговачком ираву. Формулисана у име ннтегрптета великог европског железннчког организма, Ова идеја биће нолазна тачка и наше специјалне студије о железничком праву у време рата. (на СТАВИЋЕ СЕ.)
З^ХОН* 0 ПРАВ031СТУПНИЦИШI 7 КРАЉЕЗИНИ СРБИЈИ (Уевојен на другом год. екупу јави. иравозаступника.)
I. Д Е 0. Правозаступнички ред. §• 1Правозаступнички ред састављају онп ? који су но испуњеним условима овога и досадањег закона о правозаступнпцима добили право ,да лида усмено или писмено заступају у свима правним и законским нословима иред свима земаљским судовима и властима. §• г. Правозаступнички ред стоји под Министром ТТравде. §• 3. Право стуиања у иравозаступнички ред може добити онај : 1). који је српски грађанин; ">). који је навршио 25 год.; 3). којн није под старатељством; 4). који нпје нн осуђиван ни нод ислеђењем ни ослобођен из недостатака доказа за злочинства, за преступе и иступе из користољубља и против јавнога морала. Од овога се изузимају све политичке кривпце као м кривице учињене путем штампе ; 5). који је доброг владања;